Ό,τι
λέμε ισχύει για πάντα...Μόνο την "νόμιμη" μίζα...Άρχισε η
Ρεμούλα...!...500 εκατ. για επισκευή αεροπλάνων 5 αεροπλάνων 45 ετών
!...άντε Καμμένε, όσα προλάβεις μέχρι το Πάσχα...και στήσε το Κενοτάφιο
του Τσίπρα...Δώσε ΜΟΜΑ, φουστανέλες, στεφάνια και χόρτο στους μαλάκες
σου, Δώσε...άντε μάγκες, καταγγείλτε το στον εισαγγελέα, γιατί εμένα με
λέτε δικομανή !....έρποντες εγεννήθητε ούτως αποθνήσκετε.
Λεφτά υπάρχουν: Απευθείας...
Λεφτά υπάρχουν: Απευθείας...
ανάθεση 500 εκατ. δολαρίων για πολεμικά αεροπλάνα έδωσαν Τσίπρας-Καμμένος
Την ώρα που η κυβέρνηση στραγγίζει τα ταμεία των οργανισμών του κράτους
και τα αποθεματικά του ΕΣΠΑ που ανήκουν στις περιφέρειες για να πληρώσει
μισθούς και συντάξεις, δίνει 500 εκατ. δολάρια, όπως αποκαλύπτει το
«Πρώτο Θέμα», για να ανακατασκευάσει πέντε αεροπλάνα ηλικίας 35 ετών που
εξειδικεύονται στον υποβρύχιο πόλεμο. Μάλιστα, τις επόμενες ημέρες
αναμένεται να δοθεί στην αμερικανική εταιρεία Lockheed προκαταβολή 45
εκατ. δολαρίων.
Στις 15 Μαρτίου ελήφθη απόφαση του ΚΥΣΕΑ με υπογραφές πρωθυπουργού και
υπουργού Αμυνας για διακρατική συμφωνία με τις ΗΠΑ (Lockheed) για
εκσυχρονισμό πέντε πολεμικών αεροσκαφών ηλικίας 35 ετών. Ο
εκσυγχρονισμός θα κρατήσει 7 χρόνια και αυτό σημαίνει ότι όταν θα
παραδοθούν τα αεροπλάνα θα είναι ηλικίας 42 ετών!
Το κόστος του προγράμματος, που έγινε με απευθείας ανάθεση, ανέρχεται στα 500 εκατ. δολάρια.
Οπως αποκαλύπτει το «Πρώτο Θέμα», πρόκειται για το πρώτο μεγάλο
εξοπλιστικό πρόγραμμα μετά από 10 χρόνια. Η έγκρισή του δόθηκε την
Κυριακή 15 Μαρτίου από τον πρωθυπουργό, μετά από εισήγηση του υπουργού
Εθνικής Αμυνας.
Αυτές είναι και οι υπογραφές για το πρόγραμμα:
Το πρόγραμμα, που θα διαρκέσει επτά χρόνια, αφορά τον εκσυχρονισμό, τη
συντήρηση και εν συνεχεία την υποστήριξη πέντε εκ των έξι αεροσκαφών
τύπου Ρ-38 Οrion, τα οποία είναι ηλικίας 35 ετών. Στόχος να επιμηκυνθεί η
ζωή τους για ακόμη 15.000 ώρες πτήσεων. Τα εν λόγω αεροπλάνα είναι
παροπλισμένα από το 2009, καθώς το Ανώτατο Ναυτικό Συμβούλιο αποφάσισε
ότι ο εκσυγχρονισμός τους είναι οικονομικά ασύμφορος.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2009 προγραμματιζόταν η απόκτηση νέων
αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας, ωστόσο ο διαγωνισμός ακυρώθηκε, ενώ το
2010 είχαν προϋπολογιστεί 250 εκατ. ευρώ για την αγορά αεροσκαφών, ποσό
που το 2011 έπεσε στα 180 εκατ. ευρώ.
Το 2014 ο φάκελος ανασύρθηκε και αποφασίστηκε η απόκτηση νέων αεροσκαφών
να ενταχθεί στο πρόγραμμα προμηθειών αμυντικού υλικού της περιόδου
2011-2025, ενώ τον Ιανουάριο του 2015 το υπουργείο Αμυνας υπέβαλε στο
υπ. Οικονομικών πρόταση για τροποποίηση του αρχικού σχεδιασμού
υλοποίησης των εξοπλιστικών προγραμμάτων της περιόδου 2016-2017 για να
εξασφαλιστεί η αναγκαία χρηματοδότηση για το υποπρόγραμμα των αεροσκαφών
ναυτικής συνεργασίας.
Ομως το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους αρνήθηκε να αποδεσμεύσει χρήματα
για στρατιωτικούς εξοπλισμούς. Μάλιστα, τότε έντονες ήταν και οι
αντιδράσεις του επικεφαλής του Τμήματος Αμυντικής Πολιτικής του ΣΥΡΙΖΑ
Θοδωρή Δρίτσα, ο οποίος είχε προειδοποιήσει την κυβέρνηση Σαμαρά να μην
προχωρήσει σε εκταμίευση κονδυλίων για οπλικά συστήματα.
Μετά την αλλαγή κυβέρνησης, τον Ιανουάριο του 2015, το ΓΕΕΘΑ επανέφερε
την επιχειρηματολογία του ότι ο εκσυγχρονισμός των υπαρχόντων αεροσκαφών
ναυτικής συνεργασίας είναι η πιο συμφέρουσα λύση και στις 15 Μαρτίου το
ΚΥΣΕΑ υπό την προεδρία του Αλέξη Τσίπρα πήρε την εν λόγω απόφαση.
Η Γενική Διεύθυνση Εξοπλισμών σε σύντομο χρονικό διάστημα ανέλαβε να
προωθήσει τον φάκελο εκσυχρονισμού των αεροσκαφών Ρ-3Β κατά
προτεραιότητα, υπέγραψε τη διακρατική συμφωνία με την κυβέρνηση των ΗΠΑ
και ανέθεσε στην αμερικανική Lockheed Martin να αναλάβει την υλοποίηση
του προγράμματος σε συνεργασία με την ΕΑΒ και άλλες ελληνικές εταιρείες,
ως υποκατασκευάστριες κρίσιμων συστημάτων που θα ενσωματωθούν στα
παλαιά αεροσκάφη.
Μάλιστα, όπως αναφέρει το «Πρώτο Θέμα», τις ημέρες αυτές αποδεσμεύονται
45 εκατ. ευρώ δολάρια ως προκαταβολή στους Αμερικανούς και το πρόγραμμα
ενεργοποιείται και τυπικά. Οπως αναφέρει η εφημερίδα, επικαλούμενη πηγές
από το Πεντάγωνο, η χρηματοδότηση του προγράμματος από το υπουργείο
Οικονομικών για τα επόμενα τρία χρόνια έχει ήδη εξασφαλιστεί και
προσθέτουν ότι η ολική αποπληρωμή του προγραμματίζεται μέχρι το 2022,
παράλληλα με την εκτιμώμενη ολοκλήρωση της παράδοσης των
εκσυγχρονισμένων αεροσκαφών.
Απάντηση Καμμένου
Στο δημοσίευμα απάντησε το υπουργείο Εθνικής Αμυνας, αναφέροντας
σχετικά: «Η συμφωνία για την αναβάθμιση των αεροσκαφών ναυτικής
συνεργασίας P3 είναι διακρατική μέσω FMS. Απαράβατος όρος της ελληνικής
πλευράς ήταν οι εργασίες να γίνουν στην Ελλάδα από ελληνική
βιομηχανία. Τα συγκεκριμένα αεροσκάφη χρησιμοποιούν πολλές χώρες ανάμεσα
στις οποίες είναι οι ΗΠΑ, η Γερμανία, ο Καναδάς, η Ιαπωνία, η Νορβηγία,
η Ν. Κορέα, η Αυστραλία, η Νέα Ζηλανδία, η Βραζιλία. Όλες αυτές οι
χώρες τα αναβαθμίζουν και τα διατηρούν στη δύναμη τους. Η λύση της
αναβάθμισης κρίνεται συμφερότερη από την προμήθεια νέων αεροσκαφών για
πολλούς λόγους. Ο χρόνος ζωής των αεροσκαφών παρατείνεται για
τουλάχιστον 20 χρόνια, διαθέτουμε ήδη ανταλλακτικά για τον συγκεκριμένο
τύπο αεροσκάφους, εκπαιδευμένο προσωπικό, οργανωμένη μονάδα
υποστήριξης. Είχε προταθεί η προμήθεια παροπλισμένων αεροσκαφών του
αμερικανικού πολεμικού ναυτικού, τα οποία όμως χρειάζονταν τις ίδιες
εργασίες αναβάθμισης με μεγαλύτερο κόστος ώστε να είναι διαθέσιμα ενώ
όλες οι εργασίες θα γίνονταν στις ΗΠΑ και όχι στην Ελλάδα. Το ΓΕΝ είχε
εισηγηθεί να γίνει επισκευή μέσω FMS και πέρασε ΚΥΣΕΑ από την
προηγούμενη κυβέρνηση τον Αύγουστο του 2014. Στη συνέχεια η ίδια
συμφωνία προσυπεγράφη και πέρασε ΚΥΣΕΑ με τους ίδιους όρους και την
χρηματοδότηση από την σημερινή κυβέρνηση στις 15 Μαρτίου 2015 που ήταν η
καταληκτική ημερομηνία».
Σχόλιο: Το εκπληκτικό είναι ότι η συμφωνία αναφέρει για
"διακρατική" συμφωνία Ελλάδος-ΗΠΑ, αλλά η εταιρεία Lockheed είναι
ιδιωτική και μάλιστα με μεγάλο και γνωστό εγκληματικό ιστορικό
δωροδοκιών...! δείτε παρακάτω από την wikipedia
http://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_CorporationBribery scandals[edit]
Main article: Lockheed bribery scandals
The Lockheed bribery scandals were a series of illegal bribes and
contributions made by Lockheed officials from the late 1950s to the
1970s. In late 1975 and early 1976, a subcommittee of the U.S. Senate led by Senator Frank Church concluded
that members of the Lockheed board had paid members of friendly
governments to guarantee contracts for military aircraft.[16] In 1976, it was publicly revealed that Lockheed had paid $22 million in bribes to foreign officials[17] in the process of negotiating the sale of aircraft including the F-104 Starfighter, the so-called Deal of the Century.
The scandal caused considerable political controversy in West Germany, the Netherlands, Italy, and Japan. In the US, the scandal led to passage of the Foreign Corrupt Practices Act, and nearly led to the ailing corporation's downfall (it was already struggling due to the poor sales of the L-1011 airliner). Haughton resigned his post as chairman.
www.iefimerida.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου