Τετάρτη 21 Οκτωβρίου 2015

Μας νοιάζει η Παιδεία ή το σχολείο-πάρκινγκ;

sxoleioΓράφει ο Ζαχαρίας ο Μυτιληνιός

Η αφορμή για αυτήν την παρέμβαση – άρθρο είναι το αλαλούμ στα σχολεία, το χάλι αυτού που αποκαλούμε εκπαίδευση και οι ευθύνες που πολύ εύκολα αποποιούμαστε εμείς οι γονείς.

Στο Δημοτικό Σχολείο που φοιτά η κόρη μου, μόλις πριν από λίγες μέρες απόκτησε δασκάλα, ενώ οι αποκαλούμενες ειδικότητες έρχονται από Δευτέρα και βλέπουμε.

Το ωρολόγιο πρόγραμμα με μαθήματα ΜΗΔΕΝΙΚΗΣ αξίας, χωρίς βιβλία, χωρίς δασκάλους να τα διδάξουν (έχουν βρει πατέντα πχ ο γυμναστής να κάνει οικιακή οικονομία και κάτι άλλα τρελά) και το χειρότερο με εκπαιδευτική ύλη παρωχημένη, αν όχι μη εφαρμόσιμη στα νέα δεδομένα…

Ενδεικτικό είναι ότι...
το μάθημα της πληροφορικής γίνεται σε υπολογιστές που η κόρη μου ακόμα νομίζει ότι τους έφεραν από μουσείο…

Κάπου εδώ πρέπει εμείς οι γονείς να σταματήσουμε να κρυβόμαστε και να αρχίσουμε να βάζουμε στον εαυτό μας μερικά ερωτήματα με πρώτο και κύριο γιατί το θέλουμε το σχολείο;

Το θέλουμε σαν κέντρο μόρφωσης ή απλά ένα πάγκινγκ παιδιών;

Και ερωτώ γιατί πολύ απλά  αυτός ο τύπος σχολείου δεν εξυπηρετεί καμία μόρφωση, παρά μόνον «βολεύει» τους γονείς και φυσικά βολεύει και μερικές δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικούς που πληρώνονται από το δημόσιο.

Σήμερα έχουμε ένα ωρολόγιο πρόγραμμα με «θεατρική αγωγή», «φιλαναγνωσία», δύο ξένες γλώσσες, «μουσική», γυμναστική, «πληροφορική”, «ευέλικτη ζώνη» και λίγο από γλώσσα και μαθηματικά, που και που ιστορία και αν θέλει ο δάσκαλος και ένα τσαφ θρησκευτικά (υπάρχουν και δάσκαλοι που στο όνομα της μη προσβολής των άθεων και αλλόθρησκων προτρέπουν τα παιδιά να ασχοληθούν με τα… καλλιτεχνικά…)!

Θα μου πείς γιατί έβαλες σε μερικές λέξεις τα εισαγωγικά;

Γιατί απλά πολλές από τις ώρες αυτές είναι για να συμπληρώνουν οι δάσκαλοι τις ώρες διδασκαλίας και τα κόμματα για να προσλαμβάνουν το στρατό των πτυχιούχων στα σχολεία (ωρομίσθιοι – αναπληρωτές κλπ).

Βλέπεις το «εκπαιδευτικό σύστημα» δεν σου επιτρέπει σαν γονιός να αναλάβεις την ευθύνη και να αρνηθείς τη «θεατρική αγωγή» (ώρα του παιδιού), ούτε τις ξένες γλώσσες (που ούτως ή άλλως χρυσοπληρώνεις το απόγευμα), ούτε την πληροφορική (η ώρα της Kidipedia με υπολογιστές που η τεχνολογία τους έχει ξεπεραστεί εδώ και 10 χρόνια και τα παιδιά νοιώθουν σαν να σπουδάζουν αρχαιολογία), ούτε τη «μουσική» (χωρίς όργανα ;;;), αλλά ούτε τη γυμναστική (που επίσης χρυσοπληρώνεις το απόγευμα και επίσης γίνεται σε αυλές ακατάλληλες για γυμναστικές ασκήσεις και το μισό χειμώνα υπό βροχή)!

Το «εκπαιδευτικό σύστημα» απαγορεύει στη μάνα να διδάξει το παιδί της… αν είναι δυνατόν, η εξευρωπαϊσμένη Ελλάδα να μην επιτρέπει αυτό που θεωρείτε αυτονόητο σε δεκάδες χώρες…

Τόσο καιρό που τα σχολεία ήταν ελλειπεί από δασκάλους οι «γονείς» ξεσηκώθηκαν, απείλησαν να κλείσουν σχολεία, προέτρεψαν τα παιδιά τους να κάνουν καταλήψεις (δεκάδες σχολεία είναι ακόμα υπό κατάληψη μέχρι και σήμερας…). 

Ξαφνικά λοιπόν τώρα που δεν έχουμε δασκάλους και καθηγητές οι «γονείς»  ξεσηκωθήκαμε για την «έλλειψη παιδείας» και για τα «κλειστά σχολεία»…

Όμως φίλοι γονείς γιατί Πότε δεν ξεσηκωθήκαμε για την ΑΠΑΙΔΕΙΑ που μαστίζει τη χώρα εδώ και 40 χρόνια, με αποτέλεσμα να οδηγηθεί εκεί που οδηγήθηκε η χώρα;

Γιατί ΠΟΤΕ δεν ξεσηκωθήκαμε για τους υπολογιστές του μαθήματος της πληροφορικής που είναι απαρχαιωμένοι;

Γιατί Πότε δεν ξεσηκωθήκαμε για να αντικατασταθούν οι ιστορικοί χάρτες με βάση τα νέα δεδομένα;

Γιατί Πότε δεν ξεσηκωθήκαμε για τα παιδαριώδη λάθη των σχολικών βιβλίων;

Γιατί Πότε δεν ξεσηκωθήκαμε για την έλλειψη τεχνολογικού εξοπλισμού;

Γιατί Ποτέ δεν ξεσηκωθήκαμε για τα σχολεία που αντί για χώρους εκπαίδευσης μοιάζουν περισσότερο με φυλακές ενηλίκων;

Τώρα όμως θέλουμε πορείες, συγκεντρώσεις, διαμαρτυρίες, καταλήψεις και μάλιστα ζητάμε τι και από ποίον;

Από έναν υπουργό που με πρωτοσέλιδα πρωτοστατούσε στις κινητοποιήσεις;

Ας σοβαρευτούμε επιτέλους.

Φίλοι γονείς και κηδεμόνες, μην αυταπατάστε. Το σχολείο για εμάς είναι ένα πάρκινγκ με το οποίο είχαμε βολευτεί τόσα χρόνια, μόνο που τώρα ο το πάρκινγκ «αναγκάζεται» στα πλαίσια των περικοπών (λειτουργικών και μισθοδοτικών) να μειώσει τις ώρες διδασκαλίας, να αλλάξει κατεύθυνση και εμείς 1,5 μήνα τώρα ψαχνόμαστε, όχι γιατί δεν  «εκπαιδεύονται τα παιδιά»  γιατί πολύ απλά δεν ξέρουμε τι να τα κάνουμε…

katohika.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου