Δημοσίευσαν αγγελίες σε δύο εφημερίδες για να λυθεί το μυστήριο


Τρία τεράστια μεταφορικά Boeing 747 στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Κουάλα Λουμπούρ (KLIA), στη Μαλαισία, είναι εγκαταλειμμένα και αναζητείται ο άσπλαχνος ιδιοκτήτης τους.

Προκειμένου να βρεθεί ποιος είναι και να λυθεί το μυστήριο, αξιωματούχοι του αεροδρομίου δημοσίευσαν αγγελίες σε δύο εφημερίδες της Μαλαισίας, στην Star και στη Sin Chew Daily, ζητώντας από τον ιδιοκτήτη να παρουσιαστεί...


«Αν δεν παραλάβετε το αεροσκάφος εντός 14 ημερών από την ημερομηνία της παρούσας ανακοίνωσης, διατηρούμε το δικαίωμα να πωλήσουμε ή να διαθέσουμε με άλλο τρόπο το αεροπλάνο», γράφει η αγγελία.

Το CNN μεταδίδει ότι τα τρία Boeing παραμένουν σταθμευμένα στο KLIA για περισσότερο από ένα χρόνο, και ότι έχουν εγκαταλειφθεί σε διαφορετικές χρονικές στιγμές.

Δεν είναι σαφές ποιος φέρει τώρα την ευθύνη για τα αεροσκάφη και για τυχόν σχετικές επιβαρύνσεις.
«Πρέπει να πληρώσουν τα τέλη στάθμευσης – αλλά δεν ξέρουμε πού να στείλουμε τον λογαριασμό», λέει πηγή από το αεροδρόμιο. 

Αρκετές βάσεις δεδομένων αερομεταφορών δείχνουν ότι τα Boeing ανήκουν στην εταιρεία μίσθωσης αεροσκαφών Air Atlanta Icelandic, αλλά η εταιρεία λέει ότι τα πούλησε το 2008.
Από τότε, φαίνεται ότι τα αεροπλάνα έχουν αλλάξει πολλά χέρια.

Το αεροδρόμιο της Κουάλα Λουμπούρ λέει ότι έχει το δικαίωμα να πωλήσει τα Boeing, σύμφωνα με τους κανονισμούς της πολιτικής αεροπορίας της χώρας, αν δεν παρουσιαστεί ιδιοκτήτης.

Μυστήριο; Καθόλου!

Εταιρείες όπως η Air Atlanta Icelandic, μισθώνουν αεροσκάφη σε αεροπορικές εταιρείες. Οι αεροπορικές εταιρείες τα νοικιάζουν με τρεις διαφορετικούς τρόπους: με πλήρη εξοπλισμό και προσωπικό, με μερικό προσωπικό, ή μόνο το αεροσκάφος και στήνουν την εταιρεία τους. Εκείνες με χαμηλό κόστος εισιτηρίου, είναι ΕΝΤΕΛΏΣ αδύνατον να βγουν οικονομικά, πόσο μάλλον να έχουν και κέρδη.

Όπως είχαμε ξαναγράψει:

Ένας στόλος μπορεί να αποτελείται από Boeing 737 ΄γ Α320 και A319. Η δυνατότητα των αεροσκαφών σε επιβάτες διαφέρουν ανάλογα με τις απαιτήσεις και τον σχεδιασμό, από περίπου 100 θέσεις σε 200 ή 220. Π.χ. το Α320 της Easy Jet βάσει στοιχείων που βρήκαμε έχει 180 θέσεις.
  • Το Boeing 737 καίει περίπου 1000 γαλόνια/την ώρα, ενώ το Α320 καταναλώνει 665 γαλόνια/την ώρα.
  • Η τιμή γαλονιού το μήνα Δεκέμβριο 2013 ήταν γύρω στα 2,16  ευρώ – τιμή που έπαιξε από 2,10 – 2,26 για όλη τη χρονιά.
  • Το ταξίδι Ρώμη – Θεσσαλονίκη είναι περίπου 2 ώρες.
Άρα έχουμε:
  • Για το Boeing 737 χρειάζονται 2000 γαλόνια Χ 2,16 = 4. 320 ευρώ, δια 180 θέσεις = 24 ευρώ κόστος καυσίμων η μία θέση
  • Για το Α320 χρειάζονται 1330 γαλόνια Χ 2,16 = 2.872,8 δια 180 θέσεις = 15,96 ευρώ κόστος καυσίμων η μια θέση.
  • Στο A319 οι θέσεις είναι 156 άρα 2.872,8 δια 156 θέσεις = 18,41 ευρώ η μία θέση
Αυτοί οι υπολογισμοί είναι στο περίπου φυσικά, και ισχύουν για όλες τις χαμηλού κόστους εταιρείες και γεννούν την ίδια κοινή απορία: Πως επιβιώνουν οικονομικά;

Όταν το κόστος ΜΟΝΟ των καυσίμων είναι πάνω από το μισό του κόστους εισιτηρίου, πολλές φορές βλέπουμε και προσφορές ακόμα πιο χαμηλές κι αυτές που ανακοινώνουν αρχικά, πως καλύπτονται όλα τα υπόλοιπα έξοδα που έχει μια εταιρία; Όσο και κακοπληρώτρια κι αν είναι με το προσωπικό της, όσο κι αν έχουν πετσοκόψει τις υπηρεσίες και πληρώνεις το σάντουιτς ή τον καφέ σου, πάλι δεν βγαίνουν.
Τα στοιχεία είναι του 2001, υπολογισμένα με τις τότε τιμές καυσίμων.

Τα λειτουργικά μια πτήσης καλύπτουν το 28% του κόστους, με το 27% να είναι καύσιμα και λάδια. Κόστος αεροδρομίου, ασφάλεια, διοικητικά, πλήρωμα, υπηρεσίες επιβατών, προμήθεια, κόστος πλοήγησης κλπ πρέπει να καλυφθούν με το υπόλοιπο ποσοστό. Άρα, όταν βλέπουμε το καύσιμο να ξεπερνά το 27% σε κόστος, η ερώτηση που γεννάται είναι: ΠΟΙΟΣ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΕΞΟΔΑ;;;;;Χρηματοδοτούνται, λένε, χωρίς ωστόσο να λένε από ποιον και γιατί. Την απάντηση του γιατί τη βρείτε γραμμένη στους ουρανούς, σε μορφή “ουρών καυσαερίων”.  Προφανώς η χρηματοδότηση αλλάζει χέρια για προφανείς λόγους, οπότε κάποια στιγμή τα αεροπλάνα εγκαταλείπονται. Και για να είμαστε μέσα στην πραγματικότητα και όχι στο Μάτριξ του ψεύδους και της συγκάλυψης, εδώ ένα απλό αυτοκίνητο μπορεί να εντοπιστεί σε ποιον ανήκει και πόσα χέρια άλλαξε, δεν μπορούν, όχι ένα, αλλά τρία ολόκληρα αεροπλάνα;
 
Οποιοσδήποτε ανά πάσα στιγμή, μπορεί να μισθώσει αεροπλάνα και να κάνει εταιρεία, είτε για κάργκο, είτε για να ταξίδια και να βάλει ό,τι λόγκο του καπνίσει. Και μόλις του ξεκαπνίσει, να κλείσει την εταιρεία και άντε γεια!
 
nea.allnewz.gr