Ήδη έχουμε γράψει τι είναι οι «έξυπνοι μετρητές» και τους εξαιρετικά σοβαρούς κίνδυνους που εγκυμωνούν για την υγεία
Και είναι στο σχέδιο οι «έξυπνοι μετρητές» να μπουν με το έτσι θέλω στο σπίτι μας. Ήδη έχει αρχίσει η χρήση τους πιλοτικά με “στόχο” της Ε.Ε. ως το 2020 η εγκατάσταση έξυπνων μετρητών στο 80% των συνδέσεων του δικτύου.
Στα θετικά που θα ακούσετε για να ανοίξετε την πόρτα και να τους καλοδεχτείτε, απλά…
κλείστε τα αυτιά! Όλα ψέματα: Ούτε φθηνότερο ρεύμα, ούτε ασφάλεια (μέχρι και φωτιά πιάνουν), ούτε εξοικονόμηση ενέργειας.
Το τελευταίο, μάλιστα, είναι η μεγαλύτερη παγίδα.

Οι
οικογένειες που έχουν ψηφιακούς έξυπνους μετρητές ενέργειας στα σπίτια
τους θα μπορούσε να δουν τις συσκευές τους να χρησιμοποιούνται για να
κατασκοπεύουν τις συνήθειες τους, προειδοποιούν οι ειδικοί
Έρευνα της Mail αποκαλύπτει πώς τα δεδομένα που συλλέγονται από τους έξυπνους μετρητές θα πηγαίνουν σε επιχειρήσεις marketing αφού μπορούν κάλλιστα να χρησιμοποιηθούν για καλό σκοπό: το κέρδος!
Οι ειδικοί λένε ότι
οι πληροφορίες σχετικά με τη ζωή των πελατών μπορούν να μην “πάνε
χαμένες”.
Οι εταιρείες θα παρακολουθούν τον τρόπο ζωής σας και θα
πράττουν αναλόγως – κάτι αντίστοιχο με τις διαφημίσεις της Google, που
κατασκοπεύει τις περιηγήσεις μας προκειμένου να μας βάλει τις
διαφημίσεις που μας ενδιαφέρουν.
Εκπρόσωπος από την ομάδα εκστρατείας της ιδιωτικής ζωής, της Big Brother Watch λέει:
«Ένας έξυπνος μετρητής θα
παρακολουθεί την κατανάλωση ενέργειας στα σπίτια, δημιουργώντας ένα
honeypot των δεδομένων που πολλές εταιρείες θα λιμπιστούν να έχουν. Η
ενέργεια είναι κάτι ουσιαστικό που όλοι χρησιμοποιούμε, αξιοποιώντας τα
δεδομένα αυτά για εναλλακτικούς σκοπούς, όπως το μάρκετινγκ και η
διαφήμιση είναι μια ανησυχία και θα πρέπει να επισημαίνονται με σαφή
γλώσσα σε όποιον σκέφτεται την εγκατάσταση ενός έξυπνου μετρητή στο σπίτι του».
Τώρα μπορεί κάποιος να αναρωτηθεί, που το
κακό αν οι εταιρείες μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτές τις πληροφορίες
για να αποκομίσουν τεράστια κέρδη από την πώληση των δεδομένων ή
κυνηγώντας τους πελάτες με στοχευμένες προσφορές;
Το κακό, εκτός από το κέρδος εις βάρος των
καταναλωτών βρίσκεται στο εξής: Τι μέγεθος είναι το σπίτι σου; Τόσα
τετραγωνικά. Χμμμ… Καις πολύ γκάζι ή ρεύμα για να ζεσταθείς, Το σπίτι
σου δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως “πράσινο”. Κι εσύ ως καταναλωτής δεν
μπορείς να χαρακτηριστείς με μικρό περιβαλλοντολογικό αποτύπωμα.
Χρειάζεσαι νέα κουφώματα, νέα στέγη, νέα μόνωση κ.λ.π

Μια
οικογένεια της οποίας ο μετρητής έδειξε ότι το σπίτι τους χάνει πολλή
θερμότητα σε σύγκριση με άλλες γειτονικές κατοικίες, μπορεί να είναι
ένας ώριμος στόχος για νέα μόνωση ή έναν νέο λέβητα
«Είναι μέρος της δέσμευσης αυτής της
κυβέρνησης να προωθήσει την τακτοποίηση των ενεργειακών υποδομών της
Βρετανίας για τον 21ο αιώνα.
«Είμαστε δεσμευμένοι στην προστασία των
καταναλωτών» γι’ αυτό και έχουμε θέσει σε εφαρμογή ισχυρούς κανονισμούς
που δίνουν την ευκαιρία στους καταναλωτές να ελέγχουν ποιος έχει
πρόσβαση στα δεδομένα τους».
Και ναι, μπορεί στα ψιλά γράμματα να
δίνεται το δικαίωμα στον πολύ ψαγμένο και ενημερωμένο καταναλωτή να
δηλώσει αν συμφωνεί ή όχι στο ξεπούλημα των προσωπικών του δεδομένων σε
εταιρείες, πλην όμως δεν ξέρουμε αν στις εταιρείες συγκαταλέγονται και
οι μαφιόζικες εταιρείες που λέγονται κυβερνήσεις και τα υπουργεία τους
περιβάλλοντος, ενέργειας και κλιματικής αλλαγής!
Να σημειωθεί ότι ο έξυπνος μετρητής είναι
τόσο έξυπνος, που μπορεί ακόμα να καταγράψει σε ένα χώρο και barcodes,
κινητά τηλέφωνα, κίνδυνος hacking κ.λ.π.
Αυτή είναι η νέα τεχνολογία της Ατζέντας
21 και οι στόχοι της: Από τη μια μπαίνει στο σπίτι μια νέα πηγή
καρκινογόνου ακτινοβολίας, ίσως η χειρότερη όλων των συσκευών, από την
άλλη ένας ακόμα Οργουελικός σπιούνος για να τσεκάρει πόσο πράσινος είσαι
για τα γούστα τους.
Καιρός δεν είναι να αρχίσουμε να λέμε και κανένα όχι; Τι λέτε;
nea.allnewz.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου