Τρίτη 26 Ιανουαρίου 2016

ΣΚΑΕΙ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥ ΚΑΜΜΕΝΟΥ! Το δράμα της ΕΛΒΟ θα έχει μοιραίο τέλος


Εκτός «κυβερνητικής γραμμής» (και πάλι) δείχνουν να βρίσκονται στη Μεσογείων και για την πολύπαθη ΕΛΒΟ, για την οποία –όπως φαίνεται– το μόνο που μένει για να ολοκληρωθεί το «σβήσιμο» από τον χάρτη είναι η εκφώνηση του επικήδειού της...


Ενθυμούμενοι ίσως τα όσα έλεγε ο ΣΥΡΙΖΑ, δηλαδή πως θα σταματήσει την ιδιωτικοποίησή της και θα τη βάλει σε ρότα ανάπτυξης, γιατί, όπως έλεγε, είναι μια πολύτιμη επιχείρηση και εργαλείο που θα μπορούσε να είναι η βάση στη δημιουργία ενός ενιαίου αμυντικού φορέα, να γίνει χρήση των εγκαταστάσεων και του έμπειρου ανθρώπινου δυναμικού της στην κατασκευή οχημάτων για κοινωνικές ανάγκες –όπως λεωφορεία, οχήματα της Πυροσβεστικής, ασθενοφόρα και απορριμματοφόρα κ.λπ., κ.λπ.–, στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας λένε για την ΕΛΒΟ πως, ούτε λίγο ούτε πολύ, είναι απαραίτητη η διατήρησή της. Και πιο συγκεκριμένα, υποστηρίζουν πως η ΕΛΒΟ υλοποιεί συμβάσεις του ΥΠΕΘΑ, το οποίο έχει ως προτεραιότητες τη διατήρηση του αξιόμαχου και της εφοδιαστικής ασφάλειας των ΕΔ, βασικός παράγοντας των οποίων είναι η ελληνική αμυντική βιομηχανία.

Πλην, όμως, μπαίνει ένας αστερίσκος, ο γνωστός πια, πως τον πρώτο και τελευταίο λόγο έχει ο Ευκλείδης Τσακαλώτος. Και από το υπουργείο της οδού Νίκης θυμίζουν πως ο νόμος είναι νόμος, έστω και αν είναι μνημονιακός και η εταιρεία είναι, πλέον, σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης, οπότε –όπως είναι γνωστό– ο εκκαθαριστής διοικεί, διαχειρίζεται και εκπροσωπεί την επιχείρηση και μπορεί να αποφασίζει για την άμεση διακοπή ή τον σταδιακό περιορισμό της λειτουργίας της.

«Τεχνική λεπτομέρεια»

Κλείνοντας και το τελευταίο παραθυράκι ελπίδας πως κάποια «τεχνική λεπτομέρεια» θα μπορούσε να φέρει τα πάνω-κάτω, από το ΥΠΟΙΚ θυμίζουν, μάλιστα, πως ακόμα και στην περίπτωση που οι προθεσμίες για την πώληση της εταιρείας δεν τηρηθούν, πράγμα που στη Νίκης αφήνουν να εννοηθεί πως συμβαίνει στην ΕΛΒΟ, το μόνο που γίνεται είναι πως αλλάζει ο παλιός και αναλαμβάνει νέος εκκαθαριστής για να διεκπεραιώσει τα νόμιμα.

Κάτι που, μεταξύ άλλων, σημαίνει πως στους υπόλοιπους ανέργους θα προστεθούν στη μόνιμη ανεργία και οι 340-345 εναπομείναντες εργαζόμενοι της ΕΛΒΟ, της μοναδικής εταιρείας κατασκευής τροχοφόρων και ερπυστριοφόρων οχημάτων στην Ελλάδα, για τους οποίους έχει κάνει ερώτηση στη Βουλή το ΚΚΕ, ζητώντας να διασφαλιστεί το μέλλον τους μέσα από τη συνέχιση της ύπαρξης της εταιρείας, που θεωρείται «κορμός» για την οικονομία της Βόρειας Ελλάδας.

Όσο για το αξιόμαχο των Ενόπλων Δυνάμεων και την εφοδιαστική επάρκειά τους, από το υπουργείο Οικονομικών δεν λένε κουβέντα. Αφενός, δεν είναι στις αρμοδιότητές τους, άλλωστε, και αφετέρου δεν πρέπει να υπάρχει και καμία σχετική αναφορά στις μνημονιακές υποχρεώσεις της χώρας, οπότε μάλλον θεωρούνται ήσσονος σημασίας.

Κώστας Αττίας 

www.paraskhnio.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου