Δευτέρα 18 Ιανουαρίου 2016

Θα ελέγχουν σε ποιά ΜΜΕ θα... Δοθεί διαφήμιση

Ο Υπουργός Επικρατείας, κ. Νίκος Παππάς, ισχυρίζεται πως θέλει να βάλει τάξη στο… “άναρχο” τηλεοπτικό τοπίο της χώρας – Όμως, οι μεθοδεύσεις που γίνονται, οδηγούν σε άλλο συμπέρασμα 
papas-nikos CONTROL-ROOM3
Την λογική του παραλόγου επιχειρεί να περάσει ο Υπουργός Επικρατείας στο θέμα των Μ.Μ.Ε., θέλοντας να βάλει τάξη σε ένα άναρχο, όπως λέγει, τηλεοπτικό τοπίο...


Έτσι λοιπόν προχθές μας πληροφόρησε ότι λιγότερες από πέντε (5) θα είναι οι τηλεοπτικές άδειες πανελλαδικής εμβέλειας, ενώ για τις Περιφερειακές άδειες επικρατεί ακόμη ομιχλώδες τοπίο.

Όπως δήλωσε, οι τηλεοπτικές άδειες θα είναι τόσες «ώστε να διασφαλίσουμε ότι θα διαμορφωθούν βιώσιμα σχήματα. Διότι, και αυτό είναι πανθομολογούμενο και από τις ιδιοκτησίες των τηλεοπτικών σταθμών, η διαφημιστική αγορά έχει υποστεί τέτοια πτώση, που αυτή η ανάπτυξη του τηλεοπτικού τοπίου καθιστά τα σχήματα μη βιώσιμα».

Η κυβέρνηση προετοιμάζεται να προχωρήσει το θέμα των τηλεοπτικών αδειών το αμέσως επόμενο διάστημα, το έχει μάλιστα εντάξει στις προτεραιότητές της.

Στο Μέγαρο Μαξίμου, που είχαν βάλει ψηλά στην ατζέντα τους το θέμα των τηλεοπτικών συχνοτήτων ήδη από την περυσινή προεκλογική περίοδο, θεωρούν ότι είναι ένα ζήτημα που θα δώσει πόντους στην κυβέρνηση.

Ο κ. Παππάς ανέφερε: «Τι λέγαμε τόσον καιρό; Λέγαμε ότι το πρόβλημα είναι το τρίγωνο της διαπλοκής.

Τι δεν θέλουμε; Δεν θέλουμε σχήματα τα οποία είναι μη βιώσιμα, τα οποία στηρίζονται σε τραπεζικό δανεισμό, που δημιουργεί τους αδιαφανείς όρους, που διαμορφώνει τις πιέσεις και προς το πολιτικό σύστημα, το πολιτικό σύστημα πιέζει τις τράπεζες».

«Δεν μπορώ να διαψεύσω αυτό που λέτε», απάντησε σε σχόλιο ότι οι άδειες θα είναι κάτω από πέντε και πρόσθεσε:

«Θα πρέπει, και είμαι βέβαιος ότι θα το θελήσουν και οι επιχειρηματίες που θα ασχολούνται με την τηλεόραση, να μπούνε σε ένα πεδίο το οποίο θα διαμορφώνεται σε πολύ σταθερό οικονομικό υπόβαθρο».

Τώρα γιατί μία Επιχείρηση όσον αφορά τα οικονομικά της, πρέπει να έχει σχέση με την Κυβέρνηση, είναι κάτι που δεν το αντιλαμβανόμαστε, γιατί αυτή η οικονομική σχέση αφορά μόνο τις επιχειρήσεις και τις τράπεζες.

Και κατά την λογική του κ. Παππά, που θέλει βιώσιμα οικονομικά σχήματα, θα πρέπει δηλαδή αύριο, η Κυβέρνηση να ασχολείται π.χ. και με τις Εταιρείες κινητής τηλεφωνίας αν έχουν λεφτά, ή αν ενδιαφέρονται άλλοι επενδυτές να τις εξαγοράσουν;

Αυτά είναι παράλογα και ανεδαφικά να ακούγονται, την στιγμή μάλιστα που βρισκόμαστε μπροστά σε μία έκρηξη της ηλεκτρονικής τεχνολογίας με τις δυνατότητες που δίνει στο ψηφιακό φάσμα.
Όχι πέντε, αλλά πεντακόσιοι τηλεοπτικοί σταθμοί μπορούν να λειτουργήσουν απρόσκοπτα στην Ελλάδα.

Είναι δυνατόν να το αγνοεί ο κ. Παππάς;

ΟΙ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΕΙΣ

Για το θέμα των αδειοδοτήσεων πρέπει να επισημάνουμε στους αναγνώστες μας ότι οι τηλεοπτικές επιχειρήσεις της χώρας, δεν ευθύνονται.

Όπως γνωρίζουμε, μέχρι τώρα προκηρύχθηκαν διαδικασίες αδειοδότησης, τα κανάλια κατέβαλαν τρεις φορές μέχρι τώρα παράβολα για να κριθούν, αλλά παρά το γεγονός ότι ο Κράτος εισέπραξε τα λεφτά, ουδέποτε προχώρησε στην έκδοση των απαραίτητων αδειών.

Χωρίς παράλληλα να επιστρέψει βεβαίως το αντίτιμο των παραβόλων, ως αχρεώστητος καταβληθέντων.

Εδραιώνεται λοιπόν η εκτίμηση ότι ο πραγματικός στόχος της Κυβέρνησης είναι η χειραγώγηση και ο έλεγχος των Τηλεοπτικών Σταθμών, για να μην έχουν… “παράφωνα”.

Και σ’ αυτό το συμπέρασμα οδηγούμαστε και από μία άλλη πληροφορία.

ΟΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ

Υπό την εποπτεία και τον έλεγχο της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης περνάει το σύνολο της κρατικής διαφήμισης.

Προκειμένου, πλέον, να ξεκινήσει οποιαδήποτε καμπάνια από εταιρείες και φορείς που ελέγχει το Δημόσιο, θα πρέπει να τύχει της έγκρισης από τη Γενική Γραμματεία, στην πραγματικότητα δηλαδή πρέπει να δοθεί το «πράσινο φως» από το Μαξίμου.

Η κυβέρνηση με τον τρόπο αυτόν θα μπορεί να περιορίσει τη σπατάλη στη διανομή της κρατικής διαφήμισης, η οποία συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια.

Όμως ταυτόχρονα μπορεί να ελέγχει σε ποια ΜΜΕ θα δοθεί διαφήμιση, αν π.χ. κάνει κριτική, ενδεχομένως θα αποκλείεται!

Με λίγα λόγια δίνεται το μήνυμα της Λαϊκής παροιμίας: “Γιαννάκη κάτσε φρόνιμα, να γίνεις νοικοκύρης”.

Κλείνοντας, πρέπει να αναφέρουμε και τις επαφές του Υπουργού Επικρατείας κ. Νίκου Παππά, με τις Εταιρείες Δημοσκοπήσεων, από τις οποίες ζητά ν’ αλλάξει ο τρόπος των μετρήσεων που κάνουν.

Κι αυτές δηλαδή πρέπει να είναι υπό έλεγχον;

Μοντέλα ολοκληρωτισμού Σοβιετικού τύπου, μας θυμίζουν οι δραστηριότητες του Υπουργού Επικρατείας.

Και μάλιστα σε μία περίοδο που η οικονομική κρίση, σε συνδυασμό με τα άγρια φορολογικά μέτρα, οδηγεί καθημερινά σωρεία Επιχειρήσεων σε λουκέτο.

Αυτό τελικά είναι το ζητούμενο;

Σ.Κ.
elthraki.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου