Στέγαστρα από τολ σε στρατιωτικές και αεροπορικές βάσεις ξηλώνονται άρον άρον με απόλυτη μυστικότητα και .. μεταφέρονται στα νησιά για να στηθούν τα κέντρα υποδοχής προσφύγων.
Μια πρωτότυπη επιχείρηση ξηλώματος και κανιβαλισμού στρατιωτικού εξοπλισμού από βάσεις σε διάφορα σημεία της χώρας βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη....Με τον Στρατό να έχει αναλάβει να χωροθετήσει, να δημιουργήσει και να καταστήσει λειτουργικά τα hot spots στα νησιά μέσα σε μόλις 13 μέρες, με τους φαντάρους να δουλεύουν ακατάπαυστα 24 ώρες το 24ωρο και τα υλικά μέσα να μην επαρκούν, η απόφαση του υπουργείου Εθνικής Αμυνας ήταν να ξηλωθούν ολόκληρα στέγαστρα και τολ από στρατόπεδα σε λειτουργία και να μεταφερθούν άρον άρον στα νησιά για να φιλοξενηθούν οι πρόσφυγες.
Ηδη η επιχείρηση βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη στην αεροπορική βάση της Ελευσίνας, όπου στεγάζονται ελικόπτερα Απάτσι, ανταλλακτικά μηχανολογικού εξοπλισμού και μηχανήματα υποστήριξης. Στέγαστρα και τολ έχουν ήδη ξηλωθεί (το τελευταίο στη βάση της Ελευσίνας αποσυναρμολογήθηκε την περασμένη Τρίτη) και η μεταφορά τους στα νησιά, η οποία πραγματοποιείται υπό άκρα μυστικότητα, αναμένεται να ολοκληρωθεί στις αρχές αυτής της βδομάδας.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στην 112 Πτέρυγα Μάχης όλη την προηγούμενη βδομάδα επικρατούσε αναβρασμός. Οι σμηνίτες έτρεχαν πανικόβλητοι να συνδράμουν στο άδειασμα υπόστεγων χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων, ενώ οι εργολάβοι που ανέλαβαν την αποσυναρμολόγησή τους αναγκάστηκαν να δουλεύουν νυχθημερόν για να καταφέρουν να ολοκληρώσουν το έργο εντός της προθεσμίας. Επειδή όμως όλα γίνονταν κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, οι μεταφορείς δυσκολεύονταν να βρουν θέσεις στα καράβια για τα φορτηγά που μεταφέρουν τα τολ, ενώ υπήρχαν προβλήματα και με τις φορτώσεις.
Σύμφωνα με στρατιωτικές πηγές, ένα τολ από τη βάση της Ελευσίνας έχει ήδη μεταφερθεί σε στρατόπεδο της Ρόδου, ένα ακόμα πήγε στη Λήμνο και ένα τρίτο που προοριζόταν για τη Χίο επέστρεψε, άγνωστο γιατί, με εντολή του αερολιμενάρχη. Το συγκεκριμένο αποφασίστηκε τελικά να σταλεί στην Κω. Οπως βλέπετε στα φωτογραφικά ντοκουμέντα που δημοσιεύει σήμερα το «ΘΕΜΑ», στην 112 Πτέρυγα Μάχης υλικά από αποσυναρμολογημένα τολ έχουν στοιβαχθεί σε παλέτες και έχουν τοποθετηθεί στις καρότσες των φορτηγών. Το κονβόι στις επίμαχες φωτογραφίες επρόκειτο να ταξιδέψει το απόγευμα της Παρασκευής και ώρα 19.00 με το «Blue Star 2» με προορισμό την Κω και άφιξη στο λιμάνι της το Σάββατο στις 6.30 το πρωί.
Οι άνθρωποι της μεταφορικής εταιρείας που ανέλαβαν το έργο αναμένονται τη Δευτέρα στο Νησί του Ιπποκράτη ώστε να ξεκινήσουν άμεσα το ξεφόρτωμα των υλικών και τη συναρμολόγησή τους στο σημείο όπου πρόκειται να στηθεί το κέντρο υποδοχής των μεταναστών.
Βάσει εκτιμήσεων, μέχρι το τέλος της ερχόμενης βδομάδας το τολ θα έχει στηθεί και θα είναι έτοιμο για να υποδεχθεί τους πρόσφυγες που συνεχίζουν να συρρέουν κατά χιλιάδες.
Σύμφωνα με στρατιωτικές πηγές, έχει δοθεί εντολή στις Αρχές του νησιού να μη διαρρεύσει ο σκοπός της έλευσης των φορτηγών της μεταφορικής εταιρείας, ως έξτρα μέτρο πρόληψης προκειμένου να αποφευχθούν πιθανές νέες αντιδράσεις από την πλευρά των κατοίκων που διαμαρτύρονται έντονα για τη λειτουργία hot spots. Πριν από δυο βδομάδες πραγματοποιήθηκε στην Κω ένα από τα μεγαλύτερα συλλαλητήρια των τελευταίων ετών ενάντια στη δημιουργία κέντρων υποδοχής και στην παρουσία των ΜΑΤ στο νησί. Μπροστά από το δημαρχείο ακούστηκαν συνθήματα ενώ ο δήμαρχος Γιώργος Κυρίτσης ζήτησε από τους πολίτες να διδάξουν ήθος και ψυχραιμία και οι κινήσεις τους να είναι ειρηνικές. «Ακόμη και αν υπάρξουν βίαιες πράξεις προς εμάς, ας φάμε ξύλο και να μην αντιδράσουμε», είπε χαρακτηριστικά.
Ωστόσο, κανείς δεν μπορεί να προδικάσει τι θα συμβεί μέσα στην εβδομάδα, όταν θα ξεκινήσουν οι εργασίες για το στήσιμο του γιγαντιαίου διαστάσεων τολ που σηματοδοτεί ουσιαστικά τη δημιουργία hot spot στο νησί. Ηδη στο Πυλί παρατηρείται έντονη δραστηριότητα, καθώς έχουν μπει και νέα μηχανήματα στο πρώην στρατόπεδο Καπετάν Λαζαρή για να συνεχίσουν τις εργασίες με σκοπό την ολοκλήρωση του κέντρου υποδοχής των προσφύγων.
Θυμίζουμε ότι το υπουργείο Εθνικής Αμυνας, με τη συνδρομή του Ελληνικού Στρατού, έχει αναλάβει να υλοποιήσει τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης για τη δημιουργία και λειτουργία των hot spot εντός της προθεσμίας που έχει οριστεί. Συγκεκριμένα, έχει αναλάβει να ορίσει άμεσα προσωρινούς συντονιστές στα πέντε κέντρα υποδοχής στα νησιά, να επιβλέψει και να συνδράμει με κάθε διαθέσιμο μέσο στην ολοκλήρωση των έργων κατασκευής ώστε τα hot spots να είναι έτοιμα προς λειτουργία εντός των επόμενων δύο εβδομάδων.
Ακόμα, έχει αναλάβει τη στελέχωση και λειτουργία κινητών μαγειρείων στα πέντε νησιά προκειμένου να εξυπηρετούνται οι πρόσφυγες και να παραχωρήσει τα στρατόπεδα Σίνδου και Σχιστού, άμεσης χωρητικότητας 500 ατόμων, με δυνατότητες φιλοξενίας επιπλέον 4.000 ατόμων το καθένα για τη δημιουργία κέντρων μετεγκατάστασης (Relocation Camp). Παράλληλα, αναλαμβάνει την έγκαιρη παράδοσή τους αλλά και τη λειτουργία τους.
Μπίζνες εκατομμυρίων με τα κέντρα υποδοχής
Τελευταία στιγμή και υπό την απειλή της εκδίωξης από τη Σένγκεν η κυβέρνηση αναθέτει σε ιδιωτικές εταιρείες την κατασκευή των hot spotsΥπό την άμεση απειλή του αποκλεισμού της Ελλάδας από τη Συνθήκη Σένγκεν, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ. τρέχει (και δεν φτάνει) να δημιουργήσει τα κέντρα υποδοχής μεταναστών. Με συνοπτικές διαδικασίες και πρόχειρους διαγωνισμούς-εξπρές, το κράτος μοιράζει εκατομμύρια ευρώ, αναθέτοντας σε ιδιωτικές εταιρείες την κατασκευή των περιβόητων hot spots.
Μαζί με την ανθρωποπλημμύρα των προσφύγων και των μεταναστών, ρέουν τις τελευταίες εβδομάδες -και μάλιστα με όλο και μεγαλύτερη ορμή- και τα εκατομμύρια που επενδύει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛ. στην κατασκευή των κέντρων υποδοχής μεταναστών, τα γνωστά σε όλους πλέον hot spots. Ενδεικτικά, για τα επτά κέντρα σε Λέσβο, Κω, Σάμο, Λέρο, Χίο, Σχιστό και Σίνδο το υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού έχει ήδη εγκρίνει πιστώσεις ύψους 9,3 εκατ. ευρώ. Στα προηγούμενα θα πρέπει να προστεθούν επιπλέον 9,1 εκατ. για την αγορά 769 κοντέινερ, όπως αναφέρεται σε έγγραφο με υπογραφή του υπουργού Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων Χρήστου Σπίρτζη που αναρτήθηκε στη «Διαύγεια» και αφορά τον διαγωνισμό που αρχικό στόχο είχε την προμήθεια 1.150 οικίσκων προϋπολογισμού 14 εκατ. ευρώ. Και αυτά τα ποσά, τα οποία καλείται να εκταμιεύσει το ελληνικό κράτος, όσο ογκώδη και εάν φαντάζουν, δεν είναι τα μόνα. Υπό την πίεση της κατεπείγουσας ανάγκης, με διαγωνισμούς τόσο εσπευσμένους ώστε κάποιοι από αυτούς δεν ξεπέρασαν σε διάρκεια τις 9 ώρες (!), η κυβέρνηση προσπαθεί, κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, να αποτρέψει τις ολέθριες συνέπειες της ολιγωρίας της. Εργα και υπεργολαβίες ανατίθενται όπως-όπως σε ιδιωτικές επιχειρήσεις, εφόσον οι δυνατότητες των τεχνικών τμημάτων του Ελληνικού Στρατού δεν επαρκούν για να ολοκληρώσουν την εγκατάσταση των hot spots εντός της ασφυκτικής προθεσμίας. Κατ’ αυτό τον τρόπο μοιράζονται εκατομμύρια ευρώ από τα δημόσια ταμεία, σε μια προσπάθεια επιτάχυνσης και έγκαιρης αποπεράτωσης των κέντρων υποδοχής προσφύγων στα πιο κρίσιμα σημεία της ανατολικής συνοριακής γραμμής της Ελλάδας, μετά τις αυστηρές προειδοποιήσεις της Κομισιόν, η οποία ζητά άμεσα την ολοκλήρωση των hot spots έως τις 15 Φεβρουαρίου, καθώς απειλείται η θέση της χώρας στη ζώνη Σένγκεν.
Το υπουργείο Αμυνας και ο Ελληνικός Στρατός έχουν αναλάβει πρωταγωνιστικό ρόλο στον συντονισμό της όλης επιχείρησης. Ο υπουργός Αμυνας Πάνος Καμμένος γνωστοποίησε ότι συνεργάζεται με αρμοδίους της Ε.Ε. προκειμένου να διαμορφωθεί το νομικό πλαίσιο ώστε οι ελληνικές διαχειριστικές αρχές να παράσχουν τα απαραίτητα στοιχεία προς την Ε.Ε. Το αποτέλεσμα αυτών των ενεργειών, ιδανικά, θα είναι να αρχίσουν να απελευθερώνονται τα 400 εκατ. ευρώ της ενίσχυσης εκ μέρους της Ευρωπαϊκής Ενωσης προς την Ελλάδα, με στόχο την αποτελεσματική αντιμετώπιση του προσφυγικού προβλήματος για τέσσερα χρόνια. Ο κ. Καμμένος υπενθυμίζει επίσης ότι υπάρχουν 32 εκατ. ευρώ για τον ίδιο σκοπό στην Τράπεζα της Ελλάδος. Μέχρι όμως να ετοιμαστούν και να ελεγχθούν τα Κέντρα Υποδοχής ώστε να εκταμιευθούν τα ευρωπαϊκά κονδύλια, οι σχετικές δαπάνες θα καλύπτονται με κρατικό χρήμα - κοινώς από το υστέρημα των Ελλήνων φορολογουμένων.
Δουλειά για τις κατασκευαστικές
Ενώ οι στροφές ανεβαίνουν και οι διαδικασίες για την ολοκλήρωση των hot spots επιταχύνονται, φαίνεται ότι από το κατεπείγον της υπόθεσης επωφελήθηκε ένας περιορισμένος αριθμός ιδιωτικών κατασκευαστικών εταιρειών. Κι αυτό διότι ο σχετικός διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε χωρίς τη δημοσίευση της απαραίτητης προκήρυξης. Ως εκ τούτου προσκλήθηκε συγκεκριμένος αριθμός εργοληπτικών επιχειρήσεων, οι οποίες, όπως αναφέρεται στη δημοπράτηση του έργου, «διαθέτουν την απαιτούμενη τεχνογνωσία και τη δυνατότητα εκτέλεσης του έργου κατά τον πλέον αξιόπιστο τρόπο». Πάντως, εάν μπορεί κανείς να διακρίνει κάτι θετικό στην κατάσταση που έχει δημιουργηθεί με τα hot spots, είναι το γεγονός ότι σε μια εποχή όπου η αγορά της οικοδομής έχει καθηλωθεί λόγω της οικονομικής κρίσης και της αυξημένης φορολογίας των ακινήτων, η κατασκευή των Κέντρων Υποδοχής στα νησιά αποτελεί μια κάποια ανάσα για τον κλάδο. Σύμφωνα, λοιπόν, με τις συμβάσεις κατασκευής που έχουν ήδη δημοσιευτεί, το hot spot της Λέρου, προϋπολογισμού 1.568.198 ευρώ, κατακυρώθηκε στην εταιρεία Ρόμβος ΑΕΕΤΕ, με έκπτωση 15%, ενώ αντίστοιχα το hot spot της Λέσβου, προϋπολογισμού 555.997 ευρώ, ανατέθηκε στην εταιρεία ΑΚΩΝ Τεχνική Α.Ε. με έκπτωση 17%. Το hot spot της Χίου, προϋπολογισμού 1.229.477 ευρώ, δόθηκε με έκπτωση 30,54% στην εταιρεία Latern Construction Company. Παράλληλα έχει ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για την κατασκευή του hot spot Σάμου, προϋπολογισμού 1.227.861 ευρώ, την οποία αναλαμβάνει με έκπτωση 5% η εταιρεία ΔΙΑΚΤΩΡ Α.Ε. Ωστόσο, ακόμη δεν έχει ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για τα Κέντρα Υποδοχής στην Αττική και τη Θεσσαλονίκη.Το «ΘΕΜΑ» επικοινώνησε με υπεύθυνο κατασκευαστικής εταιρείας που ανέλαβε να κατασκευάσει hot spots, ο οποίος ανέφερε ότι «η επιχείρησή μας έχει όλη την ευθύνη του έργου, όπως να τοποθετήσει κοντέινερ, ηλεκτρογεννήτριες και ό,τι άλλο χρειάζεται».
Επιπρόσθετα, το υπουργείο Υποδομών έπειτα από διαγωνισμό θα προμηθευτεί 769 κοντέινερ από τις εταιρείες Glassart (180 οικίσκοι) με προσφορά 2,1 εκατ., Ευρωεμπορική (180 οικίσκοι) με προσφορά 2,1 εκατ., ΝΕΟΚΑΤ (50 οικίσκοι) με προσφορά 0,6 εκατ. και ΙΝΤRΑΚΑΤ (359 οικίσκοι) 4,2 εκατ. ευρώ.
Η ΜΟΜΑ επί των επάλξεων
Ως προς την εξέλιξη των εργασιών στα hot spots, στην Κω οι εργασίες κατασκευής Κέντρου Υποδοχής στο παλαιό στρατόπεδο στο Πυλί γίνονται υπό την επιτήρηση διμοιριών των ΜΑΤ. Στη Χίο έχουν μεταφερθεί 95 οικίσκοι και έχουν τοποθετηθεί στο εργοστάσιο ΒΙΑΛ στην περιοχή Χαλκειός. Εχουν τοποθετηθεί κεντρικοί αγωγοί ύδρευσης και αποχέτευσης. Επίσης έχουν τοποθετηθεί 606 κρεβάτια πλήρη, μαζί με τα στρώματα, ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη η σύνδεση με τα δίκτυα ηλεκτρικού ρεύματος και τηλεπικοινωνιών, η περάτωση των υδραυλικών εγκαταστάσεων, οι εργασίες τσιμεντόστρωσης, οι εργασίες αποχέτευσης και η κατασκευή περίφραξης.Στη Λέρο έχουν μεταφερθεί 87 οικίσκοι και έχουν διαμορφωθεί κατάλληλα 68 οικίες στην περιοχή Λέπιδα. Επίσης, προς ολοκλήρωση βαίνουν οι εργασίες ύδρευσης και αποχέτευσης, η κατασκευή περίφραξης και η σύνδεση με το δίκτυο του ΟΤΕ. Στη Σάμο, στην περιοχή Βαθύ, εκτελούνται εργασίες επέκτασης του Κέντρου κατόπιν διαθέσεως 12 στρεμμάτων του παλαιού πεδίου βολής από μηχανήματα του 79 ΤΜΧΕΘ. Συνεχίζονται κάποιες χωματουργικές εργασίες, καθώς και η κατασκευή τοιχίων αντιστήριξης στα εν λόγω επίπεδα.
Στη Λέσβο, στον χώρο που έχει παραχωρηθεί στο Στρατόπεδο Παραδέλλη στη Μόρια, ολοκληρώνονται οι χωματουργικές εργασίες με μηχανήματα του 98 ΤΜΧΕΘ προκειμένου να διαμορφωθεί ο χώρος (4 επίπεδα) για μελλοντική τοποθέτηση επιπλέον οικίσκων.
Στο Κέντρο Μετεγκατάστασης Σχιστού, στο Στρατόπεδο Στεφανάκη, τοποθετήθηκαν 130 σκηνές με πρόβλεψη για συνολικά 300, ενώ εκτελούνται χωματουργικές εργασίες και επίστρωση με χαλίκι.
Τέλος, στο Κέντρο Μετεγκατάστασης Περιοχής Διαβατών, στο Στρατόπεδο Αναγνωστοπούλου, εκτελούνται χωματουργικές εργασίες από τη ΜΟΜΑ.
Μέρα με τη μέρα μας κλείνουν τα σύνορα
Εθνική συμφορά με τον εγκλωβισμό χιλιάδων μεταναστών στην ελληνική επικράτεια - Θα χρειαστούν έως και 100 χρόνια, σύμφωνα με ευρωπαϊκές έρευνες, για να μετεγκατασταθούνΦέτος τα κακά νέα τα φέρνει ο επικείμενος αποκλεισμός της Ελλάδας από τη Συνθήκη Σένγκεν, ακριβώς όπως το 2015 ήταν στην καθημερινή επικαιρότητα τα capital controls και οι ακροβασίες στο χείλος της εξόδου της χώρας από την Ευρωζώνη.
Κοινός παρονομαστής και των δύο κρίσεων είναι η έλλειψη συγκροτημένης στρατηγικής εκ μέρους της κυβέρνησης και η χαοτική εικόνα πανικού που παρουσιάζει. Οι συνέπειες της συνολικής αναποτελεσματικότητας των αρμοδίων αρχών είναι το ότι αφενός η Ελλάδα έχει λάβει προθεσμία τριών μηνών μέχρι να αποβληθεί από την κοινότητα των κρατών της Σένγκεν, αφετέρου το ΝΑΤΟ έχει ήδη αναλάβει την εποπτεία της επιτήρησης στην ανατολική συνοριακή γραμμή της χώρας.
Ταυτόχρονα, οι Σκοπιανοί υψώνουν τον έναν φράχτη μπροστά από τον άλλον, προσελκύοντας συμμάχους από την Κεντρική Ευρώπη και ωθώντας εμμέσως την Ελλάδα σε ακόμη μεγαλύτερη απομόνωση. Φυσικά, η τραγική παρενέργεια των σπασμωδικών χειρισμών της κεντρικής διοίκησης είναι ο σχεδόν βέβαιος και προδιαγεγραμμένος εγκλωβισμός δεκάδων χιλιάδων προσφύγων και μεταναστών στην ελληνική επικράτεια. Επ’ αυτού ορισμένες δηλώσεις καταδεικνύουν το απροσμέτρητο χάσμα που χωρίζει τις προσεγγίσεις Ελλήνων και ξένων αρμοδίων. Ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Αμυνας Δημήτρης Βίτσας διαβεβαιώνει ότι τα hot spots θα είναι έτοιμα εγκαίρως, δηλαδή έως αύριο, Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου, κάτι που μοιάζει εντελώς ασύμβατο με την κοινή λογική. Ο ίδιος ισχυρίζεται ότι οι μετανάστες θα φιλοξενούνται στα κέντρα υποδοχής το πολύ έως 48 ώρες.
Την ίδια στιγμή, το Ινστιτούτο Οικονομικών Μελετών Bruegel διατυπώνει μια εξαιρετικά απαισιόδοξη εκτίμηση: έως και 100 χρόνια μπορεί να χρειαστούν για τη μετεγκατάσταση των προσφύγων και μεταναστών από την Ελλάδα.
Οι ευθύνες για την αντιμετώπιση της προσφυγικής κρίσης σε κεντρικό πανευρωπαϊκό επίπεδο, χωρίς καμία αμφιβολία, υπερβαίνουν τις δυνατότητες της Ελλάδας και βαρύνουν συνολικά την Ε.Ε. Ωστόσο, είναι γεγονός ότι η ελληνική πλευρά επί πολύ μεγάλο διάστημα αδράνησε και, ενδεχομένως βάσει σχεδίου ώστε να πιέσει τους Ευρωπαίους, απέφυγε να εξαντλήσει τα μέσα που είχε στη διάθεσή της. Το αποτέλεσμα αυτής της τακτικής ήταν ότι πέρα από οποιοδήποτε άλλο δεινό για την κοινωνική συνοχή, τη δημόσια ασφάλεια, την υγεία κ.λπ., η χώρα ταπεινώνεται εξαιτίας του Προσφυγικού και διασύρεται διεθνώς με αποκλειστική ευθύνη της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝ.ΕΛ.
Σκίτσο των «Financial Times» που δείχνει τη Μέρκελ να σκίζει την Ελλάδα από τον χάρτη της Ευρώπης
Οι «μπίζνες»
Με δεδομένες τις δεοντολογικά διάτρητες «μπίζνες» της τελευταίας στιγμής γύρω από την κατασκευή των hot pots, την αναταραχή και τις βίαιες αντιδράσεις στις νησιωτικές κοινωνίες από τους κατοίκους κ.ο.κ. και οτιδήποτε άλλο προσπάθησε να «κρύψει κάτω από το χαλί» η κυβέρνηση, ο παραλληλισμός της προσφυγικής κρίσης με τα capital controls και το Grexit δεν είναι τυχαίος: το μεταναστευτικό τσουνάμι, κυρίως όμως οι ολιγωρίες ή, ακόμη χειρότερα, οι απέλπιδες απόπειρες της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝ.ΕΛ. να εκμεταλλευτεί το προσφυγικό ζήτημα ως μέσο μιας δήθεν εκβιαστικής οικονομικής διαπραγμάτευσης με την Ευρωπαϊκή Ενωση επέτρεψε στο πρόβλημα να κακοφορμίσει και να προσλάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις. Ως κακή επανάληψη της κατάστασης που επικρατούσε πριν από περίπου έναν χρόνο, τότε που σχεδόν όλοι οι κυβερνητικοί παράγοντες αρνούνταν ότι τα capital controls ήταν μια αναπόδραστη συνέπεια των δικών τους επιλογών, έτσι και εφέτος στελέχη όπως ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γιάννης Δραγασάκης, καθώς και άλλοι υπουργοί, φαίνεται να αντιμετωπίζουν την έξοδο της Ελλάδας από τη ζώνη Σένγκεν ως κάτι περισσότερο από πιθανή - και μάλλον σαν τετελεσμένη: όχι το εάν, αλλά το πότε είναι πλέον το ζήτημα του υποβιβασμού της Ελλάδας στην ανυποληψία και στην τοποθέτησή της σε μια ιδιότυπη καραντίνα από την Ε.Ε.Η αυτοπαγίδευση του ΣΥΡΙΖΑ
Υπό την πίεση αναγκών που είναι κατεπείγουσες, με τις εγκαταστάσεις στρατοπέδων να ξηλώνονται με συνοπτικές πλην εξαιρετικά αμφιλεγόμενες ή και κραυγαλέα παράτυπες διαδικασίες, οι προθεσμίες για τις οποίες έχει δεσμευτεί η κυβέρνηση παραμένουν αμείλικτες. Στην πράξη, ωστόσο, μόνο με ένα θαύμα τα hot spots, τα κέντρα υποδοχής προσφύγων και μεταναστών στα νησιά θα είναι καθόλα έτοιμα και λειτουργικά έως αύριο. Εφόσον με τους χειρισμούς της η κυβέρνηση άφησε, για άλλη μία φορά, τα πράγματα να φτάσουν στο μη παρέκει, έστησε τον εαυτό της στον τοίχο -αποδεικνύοντας ότι δεν διδάχτηκε τίποτα από το ναυάγιο του περσινού chicken game. Μοιραία, το χάος ευνοεί τους επιτήδειους ιδιώτες επιχειρηματίες οι οποίοι παρεισφρέουν την κρίσιμη στιγμή προκειμένου να χαλαρώσουν -με το αζημίωτο, όπως εξυπακούεται- τη θηλιά που η ίδια η εκτελεστική εξουσία έχει μεθοδικά φροντίσει να περάσει στον λαιμό της όλο το προηγούμενο διάστημα της ολέθριας αδράνειάς της.Οπως επισήμανε η αντιπολίτευση, ασκώντας οξύτατη κριτική στον ΣΥΡΙΖΑ, η εθνικά εξευτελιστική ανάθεση της αστυνόμευσης του Αιγαίου σε δυνάμεις του ΝΑΤΟ είναι μια εξέλιξη που υλοποιείται από μια «αριστερή» κυβέρνηση. Και όχι απλώς υπό την ανοχή ή παρά τη θέλησή της, αλλά κατόπιν δικού της αιτήματος. Αυτή η de facto δήλωση αδυναμίας και σημαντική υποχώρηση ως προς τα κυριαρχικά δικαιώματα του ελληνικού κράτους, την παραίτηση από την περιφρούρηση της μεθορίου του, συνιστούν άλλη μία κωλοτούμπα ανάμεσα στις πάμπολλες που έχει θεαματικά εκτελέσει η σύμπραξη ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝ.ΕΛ. στον έναν χρόνο της ως κυβέρνησης. Και γι’ αυτό παύει να έχει νόημα οποιαδήποτε υπενθύμιση ότι έως πριν από μόλις έναν χρόνο τα ίδια πολιτικά πρόσωπα, με τον ίδιο γνωστό μαχητικό, «επαναστατικό» άσφαιρο στόμφο της Αριστεράς ή της λάβρης εθνικής υπερηφάνειας κατακεραύνωναν τους αντιπάλους τους στην τότε κυβέρνηση ως υποτελείς στην Ε.Ε., το ΝΑΤΟ, τους αποκαλούσαν «Γερμανόδουλους» κ.λπ. Η νατοϊκή αρμάδα κατέπλευσε στο Αιγαίο κατόπιν αιτήματος της ελληνικής κυβέρνησης, δηλαδή του θεωρητικώς ανυπόταχτου ΣΥΡΙΖΑ και των ακόμη πιο ανυποχώρητων σε εθνικά θέματα Ανεξάρτητων Ελλήνων. Αυτή η δύναμη του ΝΑΤΟ, η οποία επί της ουσίας περιφέρεται στα ύδατα μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας εν είδει φοβήτρου και όχι για να παρέμβει πραγματικά, περιπολεί επιδεικνύοντας συμβολικά στην παγκόσμια κοινότητα μια βαριά εθνική ήττα. Και όλως συμπτωματικώς, στη γέφυρα της ναυαρχίδας, σε ρόλο διοικητή του νατοϊκού στολίσκου είναι ο υποναύαρχος Γιοργκ Κλάιν - ένας Γερμανός αυθεντικός όσο και ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε.
www.protothema.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου