Ουρές χιλιομέτρων έξω από τα βενζινάδικα σχηματίζουν οι οδηγοί ΙΧ στη
Γαλλία λόγω των μεγάλων κινητοποιήσεων κατά του νέου εργασιακού νόμου.
Η αγορά βενζίνης γίνεται με… δελτίο των 20 ευρώ, ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη μπλόκα σε διυλιστήρια.
Όπως μεταδίδει η Deutsche Welle, μπορεί η ιδέα να θυμίζει...
παλιές δύσκολες οικονομικά περιόδους, είναι όμως η σκληρή πραγματικότητα. Στο μεταξύ επειδή τα αποθέματα βενζίνης έχουν στερέψει, πολλοί επιλέγουν να ταξιδέψουν μέχρι τις γειτονικές χώρες, το Βέλγιο, την Ελβετία και το Λουξεμβούργο προκειμένου να γεμίσουν τα ρεζερβουάρ των αυτοκινήτων τους.
Δύο συνδικάτα το CGT, το οποίο πρόσκειται στο Κομμουνιστικό Κόμμα και το FO, η Εργατική Δύναμη, έχουν μπλοκάρει από το πρωί 6 από τα 8 διυλιστήρια, απ’ όπου φεύγουν τα βυτία για τη διανομή καυσίμων ανά τη Γαλλία. Ισχυρή αστυνομική δύναμη με δακρυγόνα και εκτοξευτήρες νερού κατάφερε να λύσει χαράματα, το μπλόκο στο κομβικό διυλιστήριο στο λιμάνι Fos sur Μer πλησίον της Μασσαλίας. Τραυματίστηκαν 7 αστυνομικοί αλλά και ορισμένοι απεργοί.
Πέτρα του σκανδάλου ο εργασιακός νόμος
Ο Φιλίπ Μαρτινέζ, επικεφαλής του CGT αντέδρασε άμεσα το πρωί δηλώνοντας ότι η απάντηση θα είναι η γενίκευση της απεργίας σε όλους του τομείς. Ο εργασιακός νόμος παραμένει η πέτρα σκανδάλου, σύμφωνα με τον Μαρτινέζ.
Από την πλευρά του, ο Γάλλος πρόεδρος Φρανσουά Ολάντ κατήγγειλε ότι δεν μπορεί μια μειοψηφία να παραλύει τη χώρα, ότι πρωθυπουργός δεν θα υποχωρήσει, όπως και ο υπουργός Οικονομίας Εμανουέλ Μακρόν, ο οποίος βρίσκεται πίσω από τον επίμαχο εργασιακό νόμο.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, εν μέσω γενικευμένης κοινωνικής σύγχυσης, οι Γάλλοι έχουν αρχίσει να ανησυχούν και για το μεγάλο ραντεβού του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος ποδοσφαίρου, που ξεκινάει στις 10 Ιουνίου. Η ασφάλεια των αγώνων παραμένει η μεγαλύτερη πρόκληση.
Η αγορά βενζίνης γίνεται με… δελτίο των 20 ευρώ, ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη μπλόκα σε διυλιστήρια.
Όπως μεταδίδει η Deutsche Welle, μπορεί η ιδέα να θυμίζει...
παλιές δύσκολες οικονομικά περιόδους, είναι όμως η σκληρή πραγματικότητα. Στο μεταξύ επειδή τα αποθέματα βενζίνης έχουν στερέψει, πολλοί επιλέγουν να ταξιδέψουν μέχρι τις γειτονικές χώρες, το Βέλγιο, την Ελβετία και το Λουξεμβούργο προκειμένου να γεμίσουν τα ρεζερβουάρ των αυτοκινήτων τους.
Δύο συνδικάτα το CGT, το οποίο πρόσκειται στο Κομμουνιστικό Κόμμα και το FO, η Εργατική Δύναμη, έχουν μπλοκάρει από το πρωί 6 από τα 8 διυλιστήρια, απ’ όπου φεύγουν τα βυτία για τη διανομή καυσίμων ανά τη Γαλλία. Ισχυρή αστυνομική δύναμη με δακρυγόνα και εκτοξευτήρες νερού κατάφερε να λύσει χαράματα, το μπλόκο στο κομβικό διυλιστήριο στο λιμάνι Fos sur Μer πλησίον της Μασσαλίας. Τραυματίστηκαν 7 αστυνομικοί αλλά και ορισμένοι απεργοί.
Πέτρα του σκανδάλου ο εργασιακός νόμος
Ο Φιλίπ Μαρτινέζ, επικεφαλής του CGT αντέδρασε άμεσα το πρωί δηλώνοντας ότι η απάντηση θα είναι η γενίκευση της απεργίας σε όλους του τομείς. Ο εργασιακός νόμος παραμένει η πέτρα σκανδάλου, σύμφωνα με τον Μαρτινέζ.
Από την πλευρά του, ο Γάλλος πρόεδρος Φρανσουά Ολάντ κατήγγειλε ότι δεν μπορεί μια μειοψηφία να παραλύει τη χώρα, ότι πρωθυπουργός δεν θα υποχωρήσει, όπως και ο υπουργός Οικονομίας Εμανουέλ Μακρόν, ο οποίος βρίσκεται πίσω από τον επίμαχο εργασιακό νόμο.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, εν μέσω γενικευμένης κοινωνικής σύγχυσης, οι Γάλλοι έχουν αρχίσει να ανησυχούν και για το μεγάλο ραντεβού του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος ποδοσφαίρου, που ξεκινάει στις 10 Ιουνίου. Η ασφάλεια των αγώνων παραμένει η μεγαλύτερη πρόκληση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου