Πέμπτη 27 Νοεμβρίου 2014

Κοπελούζος και Γερμανοί παίρνουν τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια

αεροδρόμια

Η ελληνο-γερμανική κοινοπραξία FRAPORT AG- SLENTEL Ltd ανακηρύχτηκε προτιμητέος επενδυτής για τα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια της χώρας στον διεθνή διαγωνισμού του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) με προσφορά €1,234 δισ. εφάπαξ τίμημα και €22,9 εκατ. ετήσιο μίσθωμα

Η κοινοπραξία FRAPORT AG- SLENTEL Ltd ανακηρύχτηκε προτιμητέος επενδυτής για τα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια της χώρας στον διεθνή διαγωνισμού του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ, η...
κοινοπραξία του αεροδρομίου της Φραγκφούρτης και του ομίλου Κοπελούζου κατέθεσε «προσφορά που ανήλθε σε €1,234 δισ. εφάπαξ τίμημα και €22,9 εκατ. ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό».
Σύμφωνα με το Ταμείο, «Η FRAPORT AG- SLENTEL Ltd υπέβαλε την υψηλότερη προσφορά και ανακηρύχτηκε προτιμητέος επενδυτής σύμφωνα με τους όρους της Πρόσκλησης Υποβολής Προσφορών. Το ποσό που προσέφερε η κοινοπραξία ήταν σημαντικά υψηλότερο τόσο από την ανεξάρτητη αποτίμηση όσο και από την αμέσως επόμενη προσφορά» αναφέρει το ΤΑΙΠΕΔ.
Συγκεκριμένα, οι FRAPORT AG- SLENTEL προσέφεραν για την Ομάδα Α €609 εκατ. εφάπαξ τίμημα και €11,3 εκατ. ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό και €625 εκατ. και €11,6 εκατ. για την Ομάδα Β αντίστοιχα. ( Τα 14 αεροδρόμια έχουν διαιρεθεί σε δύο ομάδες, με την πρώτη να περιλαμβάνει αυτά σε Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα, Χανιά, Κεφαλονιά, Ζάκυνθο, Άκτιο και Καβάλα και τη δεύτερη ομάδα με τα αεροδρόμια Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου).
Όπως είχαμε γράψει και τον προηγούμενο μήνα, οι 3 υποψήφιοι γαμπροί ήταν:
  1. CASA (Corporation America S.A.) – METKA Α.Ε.
  2. FRAPORT AG- SLENTEL Ltd
  3. VINCI Airports S.A.S. – ΑΚΤOR Παραχωρήσεις Α.Ε.
Τα δυο μέλη της κοινοπραξίας που κέρδισαν τα αεροδρόμια είναι η FRAPORT AG είναι ο ιδιοκτήτης και διευθυντής του FRA αεροδρόμιο Φρανκφούρτης), του μεγαλύτερου αεροδρομίου της Γερμανίας, ένα από τα μεγαλύτερα κέντρα αεροπορικών μεταφορών στον κόσμο και λειτουργεί ως κύριο ευρωπαϊκός κόμβος στο παγκόσμιο δίκτυο των αεροπορικών εταιρειών της Star Alliance. 
Ο άλλος εταίρος είναι ο όμιλος Κοπελούζου που ειδικεύεται σε στρατηγικούς τομείς της οικονομίας και σε εξειδικευμένους τομείς της βιομηχανίας όπως:
  • Παραγωγή και εμπορία ενέργειας – Συνεργασία με την ιταλική ENEL για το αιολικό έργο στην Εύβοια για το οποίο έλαβε ήδη άδεια από την ΡΑΕ. Η Damco Energy με αντικείμενο τα φωτοβολταϊκά, η οποία ενώνει τις δυνάμεις της με την ΔΕΗ για να δημιουργήσουν αλυσίδα καταστημάτων στη λιανική αγορά ενέργειας, ενώ η θυγατρική Redex για λύσεις εξοικονόμησης ενέργειας σε μεγάλους και μεσαίους καταναλωτές.
  • Φυσικό αέριο – «Προμηθέας Gas» κοινοπραξία με την Gazprom
  • Διαχείριση αποβλήτων
  • Φωτοβολταϊκά πάρκα
  • Ενεργειακά έργα και εξοπλισμός
  • Κατασκευή ακινήτων
  • Κατασκευή οχημάτων
  • Διοργάνωση εκθέσεων
  • Υπαίθρια διαφήμιση
  • Υπηρεσίες διαδικτύου (primeweb A.E. site: newsbeast.gr)
  • Τυχερά παίγνια (ΟΠΑΠ)
Ο επιχειρηματίας Δ. Κοπελούζος είναι αυτοδημιούργητος και πολύ καλός φίλος του Πούτιν. Στο χώρο των αεροδρομίων δεν μπαίνει για πρώτη φορά. Οι στενές σχέσεις του Δ. Κοπελούζου με τους Ρώσους επιβεβαιώνονται και από την συμμετοχή του στην κοινοπραξία Capital Gateway (πάλι μαζί με την γερμανική Fraport και τη ρωσική VTB) που έχει αναλάβει την ανακατασκευή και διαχείριση του επιβατικού σταθμού στο Pulkovo της Αγίας Πετρούπολης. Ο 64χρονος Δημήτρης Κοπελούζος, είναι ο ιδιοκτήτης μιας πολυτελούς έπαυλης κτισμένη σε μια τεράστια ιδιόκτητη έκταση στο Μαρούσι, πίσω από το άλσος Συγγρού, στη γωνία των οδών Μπακογιάννη και Καλλιθέας.
Τώρα αν πιστεύετε ότι όλα αυτά έγιναν έτσι απλά με μόνη την ευφυΐα και το επιχειρηματικό πνεύμα, ρίξτε μια ματιά σε ένα άρθρο του Ριζοσπάστη, του 1997, με τίτλο «Βρίσκει και τα κάνει ο Δ. Κοπελούζος».
Αρκετά χρόνια προ μνημονίου, χρόνια που έδεναν τους σκύλους με λουκάνικα, και το θέμα απελευθέρωσης της ενέργειας δεν ήταν μνημονιακό προαπαιτούμενο, αλλά της ντόπιας ελίτ.
Η λεγόμενη “απελευθέρωση” της αγοράς, η απόδοσή της δηλαδή στο μεγάλο κεφάλαιο, ταυτίζεται με το ξαναμοίρασμα της πίτας, ανάμεσα σε διάφορες ομάδες της άρχουσας τάξης. Και η αντιπαράθεση είναι λυσσαλέα, αφού λόγος γίνεται για το ξάφρισμα εκατοντάδων δισεκατομμυρίων και τρισεκατομμυρίων, με τη μορφή επιχειρηματικών κερδών. Κέρδη, που όλες οι διαπλεκόμενες πλευρές αντιτιθέμενων επιχειρηματικών συμφερόντων επιδιώκουν να “πάνε” σε όσο το δυνατόν λιγότερους εκπροσώπους της άρχουσας τάξης, στα πλαίσια της όλο και μεγαλύτερης συγκέντρωσης και συγκεντροποίησης του κεφαλαίου. […]
Κατάλαβες, πατριώτη, γιατί μπήκες στο μνημόνιο; Για να συνεχίσουν το ξεπούλημα στην ξένη και ντόπια ελίτ με άλλοθι την Τρόικα…

nea.allnewz.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: