Εκ των υστέρων και μετά τις αντιδράσεις από Ποτάμι, ΠΑΣΟΚ, ενημερώνει την Τετάρτη την Βουλή - Σοβαρές αντιδράσεις και στο εσωτερικό της κυβέρνησης για την απόφαση - Τι γράφουν σήμερα τα «Νέα»
Παρά τις έντονες πολιτικές
αντιδράσεις από Ποτάμι και ΠΑΣΟΚ που ζητούν απαντήσεις για την εν κρυπτώ
απόφαση να εκταμιευθούν 500 εκατ.δολάρια προκειμένου να...
ανακατασκευαστούν αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας ηλικίας 50 ετών, η
κυβέρνηση σιωπά...αποφεύγοντας
να απαντήσει στις νέες αποκαλύψεις από το ΘΕΜΑ ότι η ίδια η Lockheed,
εταιρεία που είχε κατασκευάσει τα P-3B και ανέλαβε το συμβόλαιο του
μισού δισ. δολαρίων, προειδοποιούσε από το 2013 ότι ο εκσυγχρονισμός των
αεροσκαφών είναι λανθασμένος και δεν αποτελεί την ενδεδειγμένη επιλογή
χαμηλού κόστους...
Η επιστολή της αμερικανικής εταιρείας Lockheed Martin προς το υπουργείο Εθνικής Αμυνας από 7 Μαΐου 2013 που αποκάλυψε το ΘΕΜΑ της Κυριακής τορπιλίζει την προσπάθεια των κυρίων Πάνου Καμμένου και Αλέξη Τσίπρα να εμφανίσουν το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού ως απαραίτητο.
«Η ενεργοποίηση των P-3B δεν αποτελεί την ενδεδειγμένη επιλογή χαμηλού κόστους και ρίσκου βραχυπρόθεσμα ή μακροπρόθεσμα», προειδοποιούσε σε επιστολή του προς τη Διεύθυνση Εξοπλισμών του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού από 7 Μαΐου του 2013 ο κ. Ντένης Πλέσσας, αντιπρόεδρος της Lockheed Martin και επικεφαλής του γραφείου της αμερικανικής εταιρείας οπλικών συστημάτων στην Αθήνα!
Με την επιστολή του κ. Πλέσσα καθίσταται σαφές ότι ο εκσυγχρονισμός των αεροσκαφών P-3B με εκτιμώμενο κόστος 500 εκατ. δολάρια, πρόγραμμα για το οποίο έχει ήδη εκταμιευτεί προκαταβολή 45 εκατ. δολαρίων, θεωρείται από την ίδια τη Lockheed «μη οικονομικά αποδεκτός» και «μη τεχνικοοικονομικά συμφέρουσα λύση»! Με απόλυτη σαφήνεια και με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο, η Lockheed στην επιστολή της προειδοποιούσε ότι η ανακατασκευή των υφιστάμενων P-3B θα κοστίσει στο Ελληνικό Δημόσιο ακριβότερα από άλλες λύσεις, επισήμαινε ότι η διαδικασία εκσυγχρονισμού των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας που έχουν αποσυρθεί από την ενεργό υπηρεσία θα διαρκέσει μεγάλο χρονικό διάστημα, χωρίς να αποκλείονται περαιτέρω καθυστερήσεις σε σχέση με το χρονοδιάγραμμα, και κυρίως τόνιζε ότι η διαδικασία αναβάθμισης των υπέργηρων P-3B του Πολεμικού Ναυτικού που βρίσκονται σε ακινησία σχεδόν επί μία δεκαετία ενέχει μεγάλο ρίσκο...
Το πρωτότυπο έγγραφο
Στην επιστολή που είχε αποστείλει προς τη Διεύθυνση Εξοπλισμών του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού τον Μάιο του 2013 ο αντιπρόεδρος της Lockheed Ντένης Πλέσσας χαρακτήριζε με τρόπο αδιαμφισβήτητο τη λύση της ανακατασκευής των P-3B ως «μη τεχνικοοικονομικά συμφέρουσα» και ξεκαθάριζε ότι τα παροπλισμένα αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας του Πολεμικού Ναυτικού δεν είναι σύγχρονα. Οι αποκαλύψεις αυτές, θα πρέπει να επισημανθεί, γίνονταν από τη Lockheed Martin, δηλαδή την αμερικανική εταιρεία που έχει κατασκευάσει τα αεροσκάφη P-3B και η οποία τελικώς ανέλαβε φέτος την ανακατασκευή και την αναβάθμιση έως πέντε ελληνικών αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας με απόφαση του πρωθυπουργού, αφού είχε προηγηθεί εισήγηση του υπουργού Εθνικής Αμυνας Πάνου Καμμένου, έναντι 500 εκατ. δολαρίων.
«Η LM Aero (Lockheed Martin Aero), ως κατασκευάστρια εταιρεία των Α/Φ (αεροσκαφών) P-3, είναι η μόνη σε θέση να γνωρίζει και να εκτιμά σωστά τις απαιτούμενες εργασίες για την επέκταση του ορίου ζωής των Α/Φ P-3B όσο και τις δοκιμαστικές πτήσεις που είναι απαραίτητες για την παροχή των πιστοποιητικών πλοϊμότητας που επιβάλλεται να εκδοθούν μετά την εκτέλεση των εκτεταμένων εργασιών συντήρησης», τονίζει ο αντιπρόεδρος της αμερικανικής Lockheed.
Αποκαλύπτοντας τα συμπεράσματα από μελέτη της Lockheed στα παροπλισμένα P-3B του Πολεμικού Ναυτικού, ο κ. Πλέσσας το 2013 υπογράμμιζε ότι τα αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας που σήμερα η κυβέρνηση Τσίπρα - Καμμένου αποφάσισε να εκσυγχρονίσει δαπανώντας 500 εκατ. δολάρια από το υστέρημα των πολιτών:
■ Βρίσκονται καθηλωμένα στο έδαφος χωρίς να έχουν εφαρμοστεί εργασίες μακράς αποθήκευσης, γεγονός που επιβαρύνει τα δομικά μέρη και τα συστήματά τους.
■ Θα πρέπει να γίνει συντήρηση όλων των κύριων συστημάτων τους (κινητήρες, έλικες, σύστημα προσγείωσης, ηλεκτρο-υδραυλικά).
■ Τυχόν προσπάθεια ενεργοποίησής τους θα απαιτήσει πολύ πιο εκτεταμένες εργασίες συντήρησης για την επαναφορά τους σε πτήσιμη κατάσταση.
«Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω, οιαδήποτε εκτίμηση κόστους πριν την ολική αποσυναρμολόγηση των αεροσκαφών και την πραγματική επιθεώρηση της κατάστασής τους δεν είναι πλέον εφικτή», τόνιζε ο κ. Πλέσσας και προειδοποιούσε για το ενδεχόμενο εκσυγχρονισμού των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας του Π.Ν.: «Το γεγονός αυτό αυξάνει το ρίσκο υλοποίησης του προγράμματος σε χρόνο και κονδύλια, καθιστώντας το πλέον μη οικονομικά αποδεκτό».
Αυτά τα έλεγε ο επικεφαλής του
γραφείου της Lockheed για τα αεροσκάφη του Πολεμικού Ναυτικού το 2013.
Επισημαίνεται ότι τα έξι P-3B παραμένουν παροπλισμένα από το 2009 και
προφανώς, εν έτει 2015, η κατάστασή τους είναι χειρότερη απ’ ό,τι το
2013, όταν δηλαδή συντάχθηκε η επιστολή του κ. Πλέσσα προς το Πολεμικό
Ναυτικό.
Θα έλεγε κανείς ότι έπειτα από μια τέτοια παρουσίαση των δεδομένων για το οικονομικό κόστος και τους κινδύνους από μια ενδεχόμενη προσπάθεια αναβάθμισης των παροπλισμένων αεροσκαφών P-3Β από την ίδια τη Lockheed, δεν θα υπήρχε πολιτική ηγεσία που θα λάμβανε την απόφαση να ζητήσει τον «εκσυγχρονισμό» των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας. Κι όμως, παρά το γεγονός ότι η αμερικανική κατασκευάστρια εταιρεία έλεγε με τρόπο που δεν χωρά παρερμηνεία ότι η ανακατασκευή των P-3B δεν είναι τεχνικοοικονομικά συμφέρουσα, η κυβέρνηση των κυρίων Τσίπρα και Καμμένου έλαβε την απόφαση να υλοποιήσει το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού! Και μάλιστα με διαδικασίες-εξπρές, αφού το υπουργείο Εθνικής Αμυνας πέρασε το πρόγραμμα από ΚΥΣΕΑ, έλαβε την έγκριση του πρωθυπουργού και εκταμίευσε προκαταβολή ύψους 45 εκατ. δολαρίων, ενεργοποιώντας τη σύμβαση μέσα σε 15 μέρες, ενώ παραλλήλως «λησμόνησε» να εκδώσει μια τυπική -έστω- ανακοίνωση για το πρόγραμμα, προς ενημέρωση των πολιτών!
Το Ποτάμι: Πώς ενέκρινε το ΚΥΣΕΑ την ανακατασκευή που η Lockheed έλεγε ότι δεν είναι η ενδεδειγμένη επιλογή;
Η επιστολή της αμερικανικής εταιρείας Lockheed Martin προς το υπουργείο Εθνικής Αμυνας από 7 Μαΐου 2013 που αποκάλυψε το ΘΕΜΑ της Κυριακής τορπιλίζει την προσπάθεια των κυρίων Πάνου Καμμένου και Αλέξη Τσίπρα να εμφανίσουν το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού ως απαραίτητο.
«Η ενεργοποίηση των P-3B δεν αποτελεί την ενδεδειγμένη επιλογή χαμηλού κόστους και ρίσκου βραχυπρόθεσμα ή μακροπρόθεσμα», προειδοποιούσε σε επιστολή του προς τη Διεύθυνση Εξοπλισμών του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού από 7 Μαΐου του 2013 ο κ. Ντένης Πλέσσας, αντιπρόεδρος της Lockheed Martin και επικεφαλής του γραφείου της αμερικανικής εταιρείας οπλικών συστημάτων στην Αθήνα!
Με την επιστολή του κ. Πλέσσα καθίσταται σαφές ότι ο εκσυγχρονισμός των αεροσκαφών P-3B με εκτιμώμενο κόστος 500 εκατ. δολάρια, πρόγραμμα για το οποίο έχει ήδη εκταμιευτεί προκαταβολή 45 εκατ. δολαρίων, θεωρείται από την ίδια τη Lockheed «μη οικονομικά αποδεκτός» και «μη τεχνικοοικονομικά συμφέρουσα λύση»! Με απόλυτη σαφήνεια και με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο, η Lockheed στην επιστολή της προειδοποιούσε ότι η ανακατασκευή των υφιστάμενων P-3B θα κοστίσει στο Ελληνικό Δημόσιο ακριβότερα από άλλες λύσεις, επισήμαινε ότι η διαδικασία εκσυγχρονισμού των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας που έχουν αποσυρθεί από την ενεργό υπηρεσία θα διαρκέσει μεγάλο χρονικό διάστημα, χωρίς να αποκλείονται περαιτέρω καθυστερήσεις σε σχέση με το χρονοδιάγραμμα, και κυρίως τόνιζε ότι η διαδικασία αναβάθμισης των υπέργηρων P-3B του Πολεμικού Ναυτικού που βρίσκονται σε ακινησία σχεδόν επί μία δεκαετία ενέχει μεγάλο ρίσκο...
Το πρωτότυπο έγγραφο
Στην επιστολή που είχε αποστείλει προς τη Διεύθυνση Εξοπλισμών του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού τον Μάιο του 2013 ο αντιπρόεδρος της Lockheed Ντένης Πλέσσας χαρακτήριζε με τρόπο αδιαμφισβήτητο τη λύση της ανακατασκευής των P-3B ως «μη τεχνικοοικονομικά συμφέρουσα» και ξεκαθάριζε ότι τα παροπλισμένα αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας του Πολεμικού Ναυτικού δεν είναι σύγχρονα. Οι αποκαλύψεις αυτές, θα πρέπει να επισημανθεί, γίνονταν από τη Lockheed Martin, δηλαδή την αμερικανική εταιρεία που έχει κατασκευάσει τα αεροσκάφη P-3B και η οποία τελικώς ανέλαβε φέτος την ανακατασκευή και την αναβάθμιση έως πέντε ελληνικών αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας με απόφαση του πρωθυπουργού, αφού είχε προηγηθεί εισήγηση του υπουργού Εθνικής Αμυνας Πάνου Καμμένου, έναντι 500 εκατ. δολαρίων.
«Η LM Aero (Lockheed Martin Aero), ως κατασκευάστρια εταιρεία των Α/Φ (αεροσκαφών) P-3, είναι η μόνη σε θέση να γνωρίζει και να εκτιμά σωστά τις απαιτούμενες εργασίες για την επέκταση του ορίου ζωής των Α/Φ P-3B όσο και τις δοκιμαστικές πτήσεις που είναι απαραίτητες για την παροχή των πιστοποιητικών πλοϊμότητας που επιβάλλεται να εκδοθούν μετά την εκτέλεση των εκτεταμένων εργασιών συντήρησης», τονίζει ο αντιπρόεδρος της αμερικανικής Lockheed.
Αποκαλύπτοντας τα συμπεράσματα από μελέτη της Lockheed στα παροπλισμένα P-3B του Πολεμικού Ναυτικού, ο κ. Πλέσσας το 2013 υπογράμμιζε ότι τα αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας που σήμερα η κυβέρνηση Τσίπρα - Καμμένου αποφάσισε να εκσυγχρονίσει δαπανώντας 500 εκατ. δολάρια από το υστέρημα των πολιτών:
■ Βρίσκονται καθηλωμένα στο έδαφος χωρίς να έχουν εφαρμοστεί εργασίες μακράς αποθήκευσης, γεγονός που επιβαρύνει τα δομικά μέρη και τα συστήματά τους.
■ Θα πρέπει να γίνει συντήρηση όλων των κύριων συστημάτων τους (κινητήρες, έλικες, σύστημα προσγείωσης, ηλεκτρο-υδραυλικά).
■ Τυχόν προσπάθεια ενεργοποίησής τους θα απαιτήσει πολύ πιο εκτεταμένες εργασίες συντήρησης για την επαναφορά τους σε πτήσιμη κατάσταση.
«Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω, οιαδήποτε εκτίμηση κόστους πριν την ολική αποσυναρμολόγηση των αεροσκαφών και την πραγματική επιθεώρηση της κατάστασής τους δεν είναι πλέον εφικτή», τόνιζε ο κ. Πλέσσας και προειδοποιούσε για το ενδεχόμενο εκσυγχρονισμού των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας του Π.Ν.: «Το γεγονός αυτό αυξάνει το ρίσκο υλοποίησης του προγράμματος σε χρόνο και κονδύλια, καθιστώντας το πλέον μη οικονομικά αποδεκτό».
ΘΕΜΑ 05/04/2015 ΘΕΜΑ 12/04/2015
Θα έλεγε κανείς ότι έπειτα από μια τέτοια παρουσίαση των δεδομένων για το οικονομικό κόστος και τους κινδύνους από μια ενδεχόμενη προσπάθεια αναβάθμισης των παροπλισμένων αεροσκαφών P-3Β από την ίδια τη Lockheed, δεν θα υπήρχε πολιτική ηγεσία που θα λάμβανε την απόφαση να ζητήσει τον «εκσυγχρονισμό» των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας. Κι όμως, παρά το γεγονός ότι η αμερικανική κατασκευάστρια εταιρεία έλεγε με τρόπο που δεν χωρά παρερμηνεία ότι η ανακατασκευή των P-3B δεν είναι τεχνικοοικονομικά συμφέρουσα, η κυβέρνηση των κυρίων Τσίπρα και Καμμένου έλαβε την απόφαση να υλοποιήσει το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού! Και μάλιστα με διαδικασίες-εξπρές, αφού το υπουργείο Εθνικής Αμυνας πέρασε το πρόγραμμα από ΚΥΣΕΑ, έλαβε την έγκριση του πρωθυπουργού και εκταμίευσε προκαταβολή ύψους 45 εκατ. δολαρίων, ενεργοποιώντας τη σύμβαση μέσα σε 15 μέρες, ενώ παραλλήλως «λησμόνησε» να εκδώσει μια τυπική -έστω- ανακοίνωση για το πρόγραμμα, προς ενημέρωση των πολιτών!
Το Ποτάμι: Πώς ενέκρινε το ΚΥΣΕΑ την ανακατασκευή που η Lockheed έλεγε ότι δεν είναι η ενδεδειγμένη επιλογή;
«Τα έγγραφα που ήρθαν στο φως της
δημοσιότητας απαιτούν από την κυβέρνηση να δώσει επιτέλους εξηγήσεις.
Όταν η ίδια η εταιρεία Lockheed με επιστολή του αντιπροσώπου της δηλώνει
καθαρά ότι “η ενεργοποίηση των Ρ-3Β δεν αποτελεί την ενδεδειγμένη
επιλογή χαμηλού κόστους βραχυπρόθεσμα ή μακροπρόθεσμα”, ποιοι είναι οι
πραγματικοί λόγοι που οδήγησαν το ΚΥΣΕΑ σε αυτή την επιλογή; Πώς είναι
δυνατόν η ίδια η κατασκευάστρια εταιρεία να παραδέχεται ότι η
ανακατασκευή των αεροσκαφών είναι “μη τεχνικοοικονομικά συμφέρουσα” και
το ΚΥΣΕΑ να την προκρίνει; Ταυτόχρονα η αποκάλυψη ότι σύμφωνα με τους
σειριακούς τους αριθμούς τα αεροπλάνα δεν είναι 35 ετών αλλά πενήντα (!)
γεννούν επιπρόσθετα ερωτηματικά για την αποτελεσματικότητα του
προγράμματος ανακατασκευής. Πόσο μάλλον που η ίδια η εταιρία επισημαίνει
ότι τα αεροπλάνα βρίσκονται τόσα χρόνια στο έδαφος «χωρίς να έχουν
εφαρμοσθεί εργασίες μακράς αποθήκευσης» τονίζεται σε ανακοίνωση του
Ποταμιού. Το κόμμα του Σταύρου Θεοδωράκη επισημαίνει ότι από το έγγραφο
που αποκάλυψε το ΘΕΜΑ δημιουργείται «μείζον ζήτημα δημοσίου συμφέροντος
για τη σκοπιμότητα της απόφασης να εκταμιευτούν σε μια περίοδο μεγάλης
οικονομικής κρίσης 500 εκατ. δολάρια για εκσυγχρονισμό έως πέντε...
μουσειακών αεροσκαφών τύπου P-3B».
ΠΑΣΟΚ: Ο αρμόδιος υπουργός να δώσει εξηγήσεις
ΠΑΣΟΚ: Ο αρμόδιος υπουργός να δώσει εξηγήσεις
Ανακοίνωση εξέδωσαν και οι
Ανδρέας Λοβέρδος και Γιώργος Αρβανιτίδης, εισηγητές του ΚΤΕ Εξωτερικών
και Άμυνας του ΠΑΣΟΚ, σχετικά με το δημοσίευμα στο «Πρώτο Θέμα», για την
ανακατασκευή των αεροσκαφών P3 Orion.
«Μετά και τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με την ανάθεση για την ανακατασκευή αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας, η Κ.Ο. του ΠΑΣΟΚ θα καταθέσει άμεσα ερώτηση στη Βουλή ζητώντας παράλληλα να της προσκομιστούν και όλα τα έγγραφα που αφορούν στο θέμα. Επίσης την Τετάρτη στη συνεδρίαση της επιτροπής Άμυνας και Εξωτερικών της Βουλής θα ζητηθεί από τον αρμόδιο Υπουργό να δώσει τις απαραίτητες εξηγήσεις» αναφέρεται σε ανακοίνωση του ΠΑΣΟΚ που υπογράφουν οι Ανδρέας Λοβέρδος και Γιώργος Αρβανιτίδης.
Παραλλήλως το ΠΑΣΟΚ καλεί τον πρωθυπουργό, ο οποίος όπως αναφέρεται «τα τελευταία πέντε χρόνια ακόμα και για το πιο μικρό εξοπλιστικό πρόγραμμα κατηγορούσε τους αρμοδίους υπουργούς, να τοποθετηθεί άμεσα για την απόφαση που ελήφθη από το ΚΥΣΕΑ του οποίου προεδρεύει».
Την Τετάρτη κεκλεισμένων των θυρών συνεδρίαση της επιτροπής Εθνικής Αμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων
«Μετά και τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με την ανάθεση για την ανακατασκευή αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας, η Κ.Ο. του ΠΑΣΟΚ θα καταθέσει άμεσα ερώτηση στη Βουλή ζητώντας παράλληλα να της προσκομιστούν και όλα τα έγγραφα που αφορούν στο θέμα. Επίσης την Τετάρτη στη συνεδρίαση της επιτροπής Άμυνας και Εξωτερικών της Βουλής θα ζητηθεί από τον αρμόδιο Υπουργό να δώσει τις απαραίτητες εξηγήσεις» αναφέρεται σε ανακοίνωση του ΠΑΣΟΚ που υπογράφουν οι Ανδρέας Λοβέρδος και Γιώργος Αρβανιτίδης.
Παραλλήλως το ΠΑΣΟΚ καλεί τον πρωθυπουργό, ο οποίος όπως αναφέρεται «τα τελευταία πέντε χρόνια ακόμα και για το πιο μικρό εξοπλιστικό πρόγραμμα κατηγορούσε τους αρμοδίους υπουργούς, να τοποθετηθεί άμεσα για την απόφαση που ελήφθη από το ΚΥΣΕΑ του οποίου προεδρεύει».
Την Τετάρτη κεκλεισμένων των θυρών συνεδρίαση της επιτροπής Εθνικής Αμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων
Επειτα από τις νέες αποκαλύψεις, ο
υπουργός Εθνικής Άμυνας αποφάσισε να συγκαλέσει την επιτροπή Εθνικής
Αμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων της Βουλής για ενημέρωση. Η συζήτηση θα
γίνει αύριο Τετάρτη στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας, κεκλεισμένων των
θυρών.
«Σε κάθε περίπτωση, η πάγια επιχειρηματική πρακτική της LM Aeronautics είναι να ενημερώνει τον εκάστοτε χρήστη με όσο το δυνατόν ασφαλέστερα οικονομικά και τεχνικά στοιχεία προκειμένου να αποφευχθεί η τυχόν λήψη απόφασης βασιζόμενη σε λανθασμένα δεδομένα», εξηγούσε ο επικεφαλής του ελληνικού γραφείου της Lockheed για την υπόθεση των P-3B απευθυνόμενος στο υπουργείο Αμυνας (στην επιστολή που δημοσίευσε το ΘΕΜΑ), προφανώς όμως δεν εισακούστηκε.
ISI: Μια εταιρεία με τζίρο $ 2 εκατ. παίρνει έργο $ 50 εκατ.!
«Σε κάθε περίπτωση, η πάγια επιχειρηματική πρακτική της LM Aeronautics είναι να ενημερώνει τον εκάστοτε χρήστη με όσο το δυνατόν ασφαλέστερα οικονομικά και τεχνικά στοιχεία προκειμένου να αποφευχθεί η τυχόν λήψη απόφασης βασιζόμενη σε λανθασμένα δεδομένα», εξηγούσε ο επικεφαλής του ελληνικού γραφείου της Lockheed για την υπόθεση των P-3B απευθυνόμενος στο υπουργείο Αμυνας (στην επιστολή που δημοσίευσε το ΘΕΜΑ), προφανώς όμως δεν εισακούστηκε.
ISI: Μια εταιρεία με τζίρο $ 2 εκατ. παίρνει έργο $ 50 εκατ.!
Το μόνο για το οποίο επέμενε η
Lockheed από το 2013, είτε αποφασιζόταν ο εκσυγχρονισμός των ελληνικών
P-3B είτε το υπουργείο Εθνικής Αμυνας επέλεγε τα πιο σύγχρονα P-3C του
Αμερικανικού Ναυτικού, ήταν η τοποθέτηση ενός νέου mission system,
ανεπτυγμένου από ελληνική εταιρεία, αναφορά που ευθέως παραπέμπει στην
εταιρεία ISI.
Η συγκεκριμένη εταιρεία, συμφερόντων Κρίστιαν Χατζημηνά, θεωρείται ο μόνιμος υποκατασκευαστής της Lockheed και τελικώς πέτυχε να συμπεριληφθεί στη σύμβαση επιτυγχάνοντας ένα συμβόλαιο ύψους 50 εκατ. δολαρίων για να αλλάξει τα ηλεκτρονικά συστήματα στα υπέργηρα αεροσκάφη του Πολεμικού Ναυτικού.
Ο Σύνδεσμος Ελλήνων Κατασκευαστών Πολεμικού Υλικού (ΣΕΚΠΥ) με ανακοίνωσή του επισημαίνει για την ΕΑΒ και την ISI ότι είναι εταιρείες με μακρά ιστορία στον χώρο και απασχολούν μεγάλο αριθμό εργαζομένων, τονίζοντας ότι «είναι καταξίωση για την εθνική αμυντική βιομηχανία το ότι ο αντισυμβαλλόμενος του ελληνικού κράτους, το αμερικανικό Πολεμικό Ναυτικό, χρησιμοποιεί ελληνικές εταιρείες ως αρχικούς υποκατασκευαστές του». Ωστόσο, ο ΣΕΚΠΥ, συλλογικός φορέας των Ελλήνων κατασκευαστών αμυντικού υλικού, θέτει εμμέσως το ερώτημα πώς ορισμένες εταιρείες συμμετέχουν εκ των προτέρων στο πρόγραμμα των 500 εκατ. δολαρίων. «Ζητάμε συγχρόνως από τον υπουργό Αμυνας Πάνο Καμμένο, ο οποίος έχει ξεκάθαρα δηλώσει τη βούλησή του για στήριξη και επανεκκίνηση της εθνικής αμυντικής βιομηχανίας, να εξαντλήσει κάθε δυνατότητα περαιτέρω αύξησης της συμμετοχής της στο πρόγραμμα», αναφέρεται στην ανακοίνωση του ΣΕΚΠΥ.
Σύμφωνα με τους κανονισμούς της Ε.Ε., ακόμη κι αν ένα πρόγραμμα υλοποιείται με απευθείας ανάθεση στον κύριο κατασκευαστή, οι υποκατασκευαστές πρέπει να αναδειχτούν έπειτα από διαγωνισμό, διαδικασία που στο πρόγραμμα του εκσυγχρονισμού των P-3B έναντι 500 εκατ. δολαρίων δεν ακολουθήθηκε. Κι αν η Lockheed είχε εκ των προτέρων επιλέξει την ΕΑΒ προκειμένου να στηριχθεί η κρατική αεροπορική βιομηχανία, δεν έχει δοθεί απάντηση με ποια κριτήρια αποφασίστηκε η συμμετοχή της ISI στην οποία ανατέθηκε έργο ύψους 50 εκατ. δολαρίων, δηλαδή το 10% της σύμβασης.
Η εταιρεία του κ. Χατζημηνά ιδρύθηκε το 1993 και οι τζίροι της τα τελευταία χρόνια δεν ξεπερνούν κατά μέσο όρο τα 3 εκατ. ευρώ ετησίως... Για παράδειγμα, η ISI Hellas -σύμφωνα με τους δημοσιευμένους ισολογισμούς της- το 2007 είχε τζίρο 3,6 εκατ. ευρώ, το 2008 οι συνολικές πωλήσεις της ήταν 3,3 εκατ. ευρώ, το 2009 ο κύκλος εργασιών της ήταν 2,9 εκατ. ευρώ, το 2010 έπεσε στα 2,5 εκατ. ευρώ και το 2011 ο τζίρος της ISI του Κρίστιαν Χατζημηνά περιορίστηκε στα 2.026.981,17 ευρώ. Τώρα όμως, η εταιρεία Διεθνή Συστήματα Διαλειτουργικότητας Ελλάς κατάφερε με αυτόν τον κύκλο εργασιών να αναλάβει ένα πρόγραμμα 50 εκατ. δολαρίων, εξασφαλίζοντας επιπλέον έσοδα 10 εκατ. ευρώ ετησίως για τα επόμενα πέντε χρόνια.
Η ISI Hellas δεν είναι η μοναδική εταιρεία συμφερόντων του κ. Χατζημηνά, ο οποίος κατέχει μια σειρά από άλλες εταιρείες, μεταξύ των οποίων η Θέων Αισθητήρες ΑΕΒΕ, η οποία είχε περίπτερο στην πρόσφατη διεθνή έκθεση αμυντικού εξοπλισμού IDEX 2015, που πραγματοποιήθηκε στο Αμπού Ντάμπι από τις 22 έως τις 26 Φεβρουαρίου 2015.
Η συγκεκριμένη εταιρεία, συμφερόντων Κρίστιαν Χατζημηνά, θεωρείται ο μόνιμος υποκατασκευαστής της Lockheed και τελικώς πέτυχε να συμπεριληφθεί στη σύμβαση επιτυγχάνοντας ένα συμβόλαιο ύψους 50 εκατ. δολαρίων για να αλλάξει τα ηλεκτρονικά συστήματα στα υπέργηρα αεροσκάφη του Πολεμικού Ναυτικού.
Ο Σύνδεσμος Ελλήνων Κατασκευαστών Πολεμικού Υλικού (ΣΕΚΠΥ) με ανακοίνωσή του επισημαίνει για την ΕΑΒ και την ISI ότι είναι εταιρείες με μακρά ιστορία στον χώρο και απασχολούν μεγάλο αριθμό εργαζομένων, τονίζοντας ότι «είναι καταξίωση για την εθνική αμυντική βιομηχανία το ότι ο αντισυμβαλλόμενος του ελληνικού κράτους, το αμερικανικό Πολεμικό Ναυτικό, χρησιμοποιεί ελληνικές εταιρείες ως αρχικούς υποκατασκευαστές του». Ωστόσο, ο ΣΕΚΠΥ, συλλογικός φορέας των Ελλήνων κατασκευαστών αμυντικού υλικού, θέτει εμμέσως το ερώτημα πώς ορισμένες εταιρείες συμμετέχουν εκ των προτέρων στο πρόγραμμα των 500 εκατ. δολαρίων. «Ζητάμε συγχρόνως από τον υπουργό Αμυνας Πάνο Καμμένο, ο οποίος έχει ξεκάθαρα δηλώσει τη βούλησή του για στήριξη και επανεκκίνηση της εθνικής αμυντικής βιομηχανίας, να εξαντλήσει κάθε δυνατότητα περαιτέρω αύξησης της συμμετοχής της στο πρόγραμμα», αναφέρεται στην ανακοίνωση του ΣΕΚΠΥ.
Σύμφωνα με τους κανονισμούς της Ε.Ε., ακόμη κι αν ένα πρόγραμμα υλοποιείται με απευθείας ανάθεση στον κύριο κατασκευαστή, οι υποκατασκευαστές πρέπει να αναδειχτούν έπειτα από διαγωνισμό, διαδικασία που στο πρόγραμμα του εκσυγχρονισμού των P-3B έναντι 500 εκατ. δολαρίων δεν ακολουθήθηκε. Κι αν η Lockheed είχε εκ των προτέρων επιλέξει την ΕΑΒ προκειμένου να στηριχθεί η κρατική αεροπορική βιομηχανία, δεν έχει δοθεί απάντηση με ποια κριτήρια αποφασίστηκε η συμμετοχή της ISI στην οποία ανατέθηκε έργο ύψους 50 εκατ. δολαρίων, δηλαδή το 10% της σύμβασης.
Η εταιρεία του κ. Χατζημηνά ιδρύθηκε το 1993 και οι τζίροι της τα τελευταία χρόνια δεν ξεπερνούν κατά μέσο όρο τα 3 εκατ. ευρώ ετησίως... Για παράδειγμα, η ISI Hellas -σύμφωνα με τους δημοσιευμένους ισολογισμούς της- το 2007 είχε τζίρο 3,6 εκατ. ευρώ, το 2008 οι συνολικές πωλήσεις της ήταν 3,3 εκατ. ευρώ, το 2009 ο κύκλος εργασιών της ήταν 2,9 εκατ. ευρώ, το 2010 έπεσε στα 2,5 εκατ. ευρώ και το 2011 ο τζίρος της ISI του Κρίστιαν Χατζημηνά περιορίστηκε στα 2.026.981,17 ευρώ. Τώρα όμως, η εταιρεία Διεθνή Συστήματα Διαλειτουργικότητας Ελλάς κατάφερε με αυτόν τον κύκλο εργασιών να αναλάβει ένα πρόγραμμα 50 εκατ. δολαρίων, εξασφαλίζοντας επιπλέον έσοδα 10 εκατ. ευρώ ετησίως για τα επόμενα πέντε χρόνια.
Η ISI Hellas δεν είναι η μοναδική εταιρεία συμφερόντων του κ. Χατζημηνά, ο οποίος κατέχει μια σειρά από άλλες εταιρείες, μεταξύ των οποίων η Θέων Αισθητήρες ΑΕΒΕ, η οποία είχε περίπτερο στην πρόσφατη διεθνή έκθεση αμυντικού εξοπλισμού IDEX 2015, που πραγματοποιήθηκε στο Αμπού Ντάμπι από τις 22 έως τις 26 Φεβρουαρίου 2015.
dexiextrem.blogspot.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου